Hej!
Jeg har en overligger 120x95, der skal fastgøres til tre stolper. Hvordan fastgør jeg den bedst?
I stolpen som den ligger på: skrues skævt forfra/bagfra og ned eller lige oppefra? Stolpen er 95x95.
I stolperne som bærer taget: skrues skævt oppefra, nedefra eller både og? Her er stolpen 95x45 med den korte side i samme retning som overliggeren. Jeg har skåret overliggeren ud, så den omslutter stolpen.
Jeg har en overligger 120x95, der skal fastgøres til tre stolper. Hvordan fastgør jeg den bedst?
I stolpen som den ligger på: skrues skævt forfra/bagfra og ned eller lige oppefra? Stolpen er 95x95.
I stolperne som bærer taget: skrues skævt oppefra, nedefra eller både og? Her er stolpen 95x45 med den korte side i samme retning som overliggeren. Jeg har skåret overliggeren ud, så den omslutter stolpen.
Hvad angår overliggeren, og hvis jeg antager, at det er på en altan, ville jeg have skrå-skruet nedefra ind i stolpen og derefter overliggeren for at undgå skruvskallar på oversiden. 80 skruv med lille hoved så de ikke kan ses efter et par dage.
I øvrigt ville et billede ikke skade.
I øvrigt ville et billede ikke skade.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Lim!
PU-lim og så et par 60 mm dykkersøm ovenfra tror jeg ville fungere godt
PU-lim og så et par 60 mm dykkersøm ovenfra tror jeg ville fungere godt
Klik her for at svare