4,200 læst ·
6 svar
4k læst
6 svar
Fastgøre ny skillevæg i eksisterende gulv eller først save væk ?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 indlæg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2,915 indlæg
Hvordan ville I have gjort her? Skal bygge nyt badeværelse og kommer til at opdele et rum, der har spåntræsgulv. Tænkte, at det ville være nemmest at fastgøre bundstolen i gulvet og derefter save det væk i den del, der bliver badeværelse, eller er det dumt at gøre sådan? Gulvet udenfor badeværelset skal blive som det er.
Derefter overvejer jeg, om det bliver stabilt nok med 70 regler? Skal jo alligevel være osb+gips på ydersiden og 15 mm plywood+gips inde i badeværelset, så det måske er nok.
Derefter overvejer jeg, om det bliver stabilt nok med 70 regler? Skal jo alligevel være osb+gips på ydersiden og 15 mm plywood+gips inde i badeværelset, så det måske er nok.
Lidt tvivlsomt ville jeg sige, du kan muligvis save væk på indersiden af den nye væg badeværelsesside og så stoppe en ny bjælke ind under, som du skruer fra oversiden i det gamle gulv, inden du stiller væggen op. Gør du ikke det, vil væggen hænge på gulvet, og det er nok ikke godt, når du åbner badeværelsesgulvet.
Ok, da kan du nok skrive gamle gulvet oppefra i den nye regel på gulvet, inden du bygger væggen. Vil vel ikke have svikt i gulvet, der skal blive. Havde nok lagt en regel under for at få det stabilt. I badrummet kortlinger mellem bjælkerne cc 30. Rejäl fastsättning typ långa skruv och lite lim...
Klik her for at svare