Jeg tænkte på at fastgøre en fuglekasse til strømstær i en vejtrumme på lignende måde som kassen på billedet. Ved dog ikke, hvordan jeg skal få den fastgjort i metaltrummen. Jeg har overvejet at bruge popnitter eller skrueankre, men kan ikke finde nogen, der ser passende ud. Jeg undrer mig derfor om nogen her har en god idé til, hvordan man skal få fastgjort kassen?

• Billedet viser en metalvejledning med en kasse fastgjort indeni, muligvis som en fuglekasse, fastgjort i den buede overflade.
  • Synes
segv
  • Laddar…
Går den ikke bare at skrue fast med passende (plåt)skruvar?

Velkommen hertil!

• Synes
Anna Bo
  • Laddar…
Selvborende pladeskrue.

Spørgsmålet er jo, hvis tromle det er, og om de accepterer, at den begynder at ruste der, hvor du laver et hul i galv-laget udenpå pladen?

• Synes
salkin85 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg havde brugt fugeskum...

• Synes
Anna Bo og 1 anden
  • Laddar…
Lim en kileformet træstykke fast med PL400.
Når det er hærdet, skruer du fuglekassen fast i træstykket.

• Synes
BSOD og 2 andre
  • Laddar…
Tak for alle forslag! Jeg behøver ikke stå og holde brættet der i længere tid hvis jeg vælger fogskum eller PL400? Antager at begge fungerer godt i fugtige miljøer.

Du kan jo sætte et bræt tværs igennem kulverten, mens det hærder.

A Anna Bo sagde:
Jeg behøver ikke stå og holde brættet der i længere tid hvis jeg vælger skum eller PL400?
Kør med PL600 som "napper straks" så bør du slippe støtte. Hvor straks straks er tør jeg dog ikke sige men hvis ikke reklamen overdriver helt burde straks være rimeligt straks...

PL600 monteringslim i tube, bruges til at lime genstande direkte på væg uden støtte, med hurtig hæfteevne ifølge reklamen.

P
  • Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Ok, rigtig godt. Tak!! Jeg har ingen mulighed for at få støtte der og kan ikke holde det i flere timer :) Jeg håber, det kan bære kassen. Min er i modsætning til den på billedet bygget med fyrretræ.
Alfredo Alfredo sagde:
Brug PL600 som "griber fat med det samme", så bør du undgå støtte. Hvor med det samme med det samme er, tør jeg dog ikke sige, men hvis reklamen ikke overdriver voldsomt, bør med det samme være rimeligt med det samme...

[billede]

Scouten sagde:
Neodym-magneter?

[link]

Fungerar jo naturligvis bedst, hvis jeg ser rigtigt i, at det er plade…
Måske sammen med limet?

Alfredo Alfredo sagde:
Kør med PL600 som "napper direkte," så bør du undgå støtte. Hvor direkte direkte er, tør jeg dog ikke sige, men hvis ikke reklamen overdriver helt vildt, burde direkte være rimeligt direkte...

[billede]
Men PL 600 er beregnet til indendørs brug - udtrykkeligt ikke i vådrum, og en vandkulvert er vel et meget vådt rum ;)

• Elsker
Alfredo
  • Laddar…
D doubleH sagde:
Men PL 600 er beregnet til indendørs brug - udtrykkeligt ikke i vådrum, og en vandkulvert er vel et meget vådt rum ;)
Det lød ikke godt. Nu bliver jeg lidt usikker. Måske er det nemmest at skrue hulen på alligevel.

B
A Anna Bo sagde:
Det lød ikke godt. Nu bliver jeg lidt usikker. Måske er det nemmest at skrue redekassen på alligevel.
Enklest måske, men ikke så godt for røret, da hullet vil mangle beskyttelse fra galv. På arbejdet er det vigtigt, at vi rostbeskytter ordentligt, hvis vi laver hul i en galvaniseret metaldel.

Pl400 (eller andet konstruktionslim til udendørs brug) + en brædde, der sidder i lidt spænd under et døgn, så det kan hærde lidt, er at foretrække.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.