Hvordan tror I, det er bedst at fastgøre en espalier hos mig? (se billede). Vil helst ikke bore i muren. Den skal være cirka 180x300. Er det nok med vinkelbeslag på terrassen, eller er det bedst at fjerne fliserne og fastgøre den på siden med jordanker?
Jeg havde gjort som du tænker sidst. Fjernet stenen og skruet ned jordankre ( http://slutagrav.se) Derefter findes der andre leverandører, som ikke kræver at du køber monteringen af dem..
Hvad skal du have på espalieret, og hvad er det lavet af? Tænker på at visse planter er ret tunge i toppen og de fleste træespalierer (og også enklere metalespalierer) kræver en eller anden form for støtte også for oven, men det kan jo lade sig gøre at trække snore oppefra som holder det oppe.
Eftersom jeg tilfældigvis skal lave lignende projekt selv, med næsten identiske mål (180x290 for mit vedkommende), tror I så, at en espalier som vedhæftet kan håndtere vinden kun på jordankre?
Har ikke mexitegel men nybygget rækkehus (andelsbolig) så det er ikke så populært at fastgøre til huset.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.