Hej,

Vi skal have en dør indsat i kælderen, og det vil blandt andet betyde, at man skal hugge lidt beton væk.

Fra tidligere ved vi, at dette støver en del, så derfor er en form for malerplast obligatorisk. Tanken er at tape byggplast (4x5 m) fast i loftet som skillevægge på begge sider af døren. I midten af disse vægge overlapper plasten sig ca. 1,5 m for at gøre det muligt at komme ind og ud.

Vi ved jo, at selvom vi gør sådan her, så vil noget støv slippe ud, men vi håber, at det stopper en del alligevel.

Spørgsmålet er nu bare, hvordan man fastgør plasten sikkert uden at gøre skade på loftet? Vi har tidligere brugt hæfteklammer, men det vil vi ikke gøre her. Almindelig malertape kunne måske virke, hvis man køber det ekstra tykt?

Måske sådan en her beskyttelsesfolie fra Biltema?

29005
200 mm bred.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Ovrigt/Sjalvhaftande-skyddsfolie-2000030046/

Senest redigeret:
Byg en "ramme" af træ, som du spænder mellem gulv og loft, og som du derefter fastgør plasten til, 45x45 fungerer godt.

Der findes "plast med lynlås" som du taper i døråbninger, de fungerer ret godt. Dog betyder det, at du skal gøre rent i 2 rum.

Køb ikke Biltemas beskyttelsesplast. Tynd og slatten, bliver statisk og hænger fast samt går i stykker.

Jeg var mega tilfreds med biltemas plastfoliedør med lynlås.

Thomas_Blekinge sagde:
Jeg var pissenøjd med biltemas plastfoliedør med lynlås.
Den med dør og lynlås måske er bedre. Jeg refererede til de enkle plasttæpper, som Biltema også sælger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.