Jeg skal fastgøre en 45x95 trykimprægneret stolpe i facaden (skal bygge et kortere plankeværk). Facaden består af loftpanel. Kan jeg fastgøre den direkte i facaden, eller bør jeg finde et sted, hvor der er en regel? Hvilken type skrue (dimension?) er passende?
Mvh, Per
Mvh, Per
Leder efter sted hvor reglarne findes i facaden. (burde være ret enkelt hvis du ser hvor sømhovedene "lyser" igennem malingen. Sidder nok med cc 60cm i højde?)
Dimension på skrue afhænger af hvilken belastning du skal have..
Fransk skrue/bolt af en eller anden form, enten 8, 10mm tyk og så at den når gennem din 45mm regel + evt. låg 22mm + panel 22mm og ind i reglen bagved..
Forbor gerne i panelet, så risikerer du ikke at det sprækker når du trækker i bolten.
Mvh
Thomas
Dimension på skrue afhænger af hvilken belastning du skal have..
Fransk skrue/bolt af en eller anden form, enten 8, 10mm tyk og så at den når gennem din 45mm regel + evt. låg 22mm + panel 22mm og ind i reglen bagved..
Forbor gerne i panelet, så risikerer du ikke at det sprækker når du trækker i bolten.
Mvh
Thomas
Tag også en (flad) træbor og bor gennem halvdelen af stolpen, så slipper du for at have så lange skruer. 16-20mm kan være passende, så får du plads til en hylse at stramme med. Vinkl gerne lidt lidt lidt opad, så der ikke står vand i hullet.
Klik her for at svare