Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Skal regle ud nogle vægge med 2"3 og undrer mig så over, hvordan det er mest praktisk at fastgøre disse i den gamle væg. Søm går jo, men det bliver jo lange søm, og at sømme i gamle benhårde tømmermure fra 20'erne føles som om, det vil blive mange bandeord og bøjede søm... Så min tanke er at bruge skruer, fx Biltemas træskruer http://www.biltema.se/sv/Bygg/Skruv-och-Bult/El-och-Blankforsinkat/Traskruv/
Men hvor lange skal de være? 6x120/140 føles som dem, der burde være bedst egnede, ikke sandt? Og hvor mange i hver regel med en længde på ca. 2,5 m?
Men hvor lange skal de være? 6x120/140 føles som dem, der burde være bedst egnede, ikke sandt? Og hvor mange i hver regel med en længde på ca. 2,5 m?
Jeg ville have brugt 6x120 mm samt at jeg ville have forborret hullet med en 6 mm bor gennem den nye 2"3 så at gevindene frigøres hele vejen.
Hvis du skruer for hver 60 cm så bør det vel tælle, altså med ca. 5 stk. per regel.
Hvis du skal rette op væggen så ville jeg gå op til 6x140mm.
Hvis du skruer for hver 60 cm så bør det vel tælle, altså med ca. 5 stk. per regel.
Hvis du skal rette op væggen så ville jeg gå op til 6x140mm.
Når man reglerer ud fra en gammel væg, er det normalt, at man bygger en ny ramme rundt om og derefter fastgør reglerne i rammen. På denne måde ser alle reglerede vægge ud og fungerer udmærket. På denne måde bliver det også lige uden at forsøge at lægge imellem mod den gamle væg.
Klik her for at svare