Jeg har lige monteret skydedøre foran vores garderober, da der var lidt trangt på højden, så jeg måtte skære lidt i loftsgipsen for at få plads. Snittet i loftet blev ikke det kønneste, og gipsen flækkede nogle steder.

Jeg tænkte, at jeg ville sætte en hvidmalet træliste, typisk fugeliste 8x15 mm på metalskinnen for at skjule sprækken. Men hvordan fastgør jeg listen smartest?
Jeg overvejede, om man kunne sætte dobbeltklæbende tape på listen og derefter en limstreng PL400 eller SuperFix? Har nogen et bedre forslag?

• Skydedøre i glas monteret foran garderober, med spotlight-belysning i loftet og en synlig snit i gips, der skal dækkes med en træliste.
  • Glideskabsdøre monteret foran garderobe med ujævn skæring i gipsloftet ovenfor; metalkinne synlig mellem døre og loft.
Dobbeltklæbende tape burde virke. Jeg ville starte med det, og hvis det viser sig ikke at holde over tid, bruge PL400/TEC7/etc.

• Synes
Attackbävern og 1 anden
  • Laddar…
K Kane sagde:
Dobbeltklæbende tape burde virke. Jeg ville starte med det, og hvis det viser sig ikke at holde over tid, bruge PL400/TEC7/etc.
Ja, jeg skal gøre det, så nu at der fandtes sorte smyglister i plast på Bauhaus, som nok havde passet som hånd i handske, og så burde tape være mere end tilstrækkeligt.

Ville det ikke fungere at spartle større huller og så bare en blød fugemasse?

Lexington Lexington sagde:
Skulle det ikke fungere at spartle større huller og så bare en blød fugemasse?
Ja, det ville nok have virket, men jeg undgår helst det, da vi bor i rummet, og det støver så pokkers meget.

Sådan blev resultatet med sorte smyglister fra Bauhaus og noget superduper dobbeltklæbende tape fra Tesa.

• Sort glasdør med sorte smyglister fra Bauhaus og monteret med Tesa dobbeltklæbende tape, set mod en hvid loft.
  • Svart liste fra Bauhaus monteret med dobbeltklæbende tape fra Tesa på hvid væg.
  • Synes
BengtH og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.