15,317 læst ·
27 svar
15k læst
27 svar
Fastgør garderobe, der ikke tæt mod væg
Nej, du får ikke fast skruen i garderobestammen.N NathalieH sagde:
Det kan gå med en M4 gevindstang, som du bolter i stommen og fæster i en gipsmolly
Ja det kommer jo ikke til at blive pænt eller praktisk, men jeg ville have kløvet til en dækside og monteret den i væggen på venstre side med vinkler. Derefter ville jeg have fastgjort garderoben til dæksiden med skruer indefra garderoben.
Ville sandsynligvis have gjort det samme på den anden side.
Så når man har brug for at lufte radiatoren, må man blot fjerne garderoben derfra, hvis man ikke ønsker at lave hul i bagstykket.
Du kan ikke udskære garderoben, så du har radiatoren inden i? det havde nok været den pæneste løsning.
Ville sandsynligvis have gjort det samme på den anden side.
Så når man har brug for at lufte radiatoren, må man blot fjerne garderoben derfra, hvis man ikke ønsker at lave hul i bagstykket.
Du kan ikke udskære garderoben, så du har radiatoren inden i? det havde nok været den pæneste løsning.
Hvis det er muligt at slukke for elementet, kunne man måske helt drastisk sav lidt i garderoben, så den kan komme klods op ad væggen. Sådan ville jeg nok have gjort faktisk.
Fremgår ikke rigtigt af din beskrivelse, at der er et vindue bag garderoben...N NathalieH sagde:
Fotos fra siden ville have hjulpet.
Brættet skulle være som forlængelse af en møbelvinkel/vinkeljern. Svært at finde tilstrækkeligt lange møbelvinkler.
Ellers kan I skrue en (hvidmalet) plade på "taget" af garderoben, som er lidt bredere end garderoben, så pladen går hele vejen ind til væggen. Og så et par møbelvinkler eller en liste oven på pladen, der skrues i både pladen og væggen.
Så får I desuden lidt opbevaringsplads oven på gradaroben...
Vil I gøre det rigtig flot, så fikser I en smal "hvidmalet" blindfront, der dækker mellemrummet mellem garderobe og væg.
Det var tanken fra begyndelsen. Men med en garderobe på 35 cm dyb og element 10 cm bliver det ikke så meget opbevaring tilbage.A andersgrebin sagde:
Vi gav op dette og placerede garderoben i rummet ved siden af
—
Tak for alle tips i tråden!!
Antag at TS er nødt til at supplere hjemmet med et ekstra garderobeskab, og at der ikke er den mindste chance for at placere det et andet sted? Denne placering er jo ikke optimal, må man sige...
Men i så fald er jeg tilbøjelig til at være enig med ovenstående skribenter: sav ud i bagstykket og tryk skabet mod væggen (og skru det fast øverst, så det ikke kan falde). Forsøg da at bevare en ramme af bagstykkemasoniten rundt om hullet for bedst mulig stabilitet. Dvs. sav ikke hele pladen væk helt ind til sidestykkerne.
Men i så fald er jeg tilbøjelig til at være enig med ovenstående skribenter: sav ud i bagstykket og tryk skabet mod væggen (og skru det fast øverst, så det ikke kan falde). Forsøg da at bevare en ramme af bagstykkemasoniten rundt om hullet for bedst mulig stabilitet. Dvs. sav ikke hele pladen væk helt ind til sidestykkerne.
ellers kunne det evt. fungere med
2 stk Vindueskarmkonsoller som fastgøres op og ned et stykke ind fra gavlene ovenpå garderobetaget, og man skærer lidt af den del, som skal fastgøres i væggen, og borer et par nye skruehuller i dem
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-18515
2 stk Vindueskarmkonsoller som fastgøres op og ned et stykke ind fra gavlene ovenpå garderobetaget, og man skærer lidt af den del, som skal fastgøres i væggen, og borer et par nye skruehuller i dem
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-18515
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Skjutdörrar i min garderob fungerar inte
Fönster & Dörrar -
Hur fixa garderobsdörr (funkis) som inte går att stänga?
Fönster & Dörrar -
Bärande garderobsvägg eller inte? Plankhus
Lösvirke & Timmerhus -
Förankra eller inte? Blåser den omkull tro ni?
Fritidshus -
Hjælp med at integrere garderobe
Byggematerialer & Byggeteknologi