Vi har et garderobeskab, som kommer til at stå foran en radiator, ca. 10 cm fra væggen. Har I nogen gode tips til, hvordan jeg kan forankre dette skab til væggen?

• En høj, beige garderobe står tæt på en væg, med en lille afstand imellem, og en rund cirkel ses delvist bagved.
  • Indvendigt billede af garderobeskab med synlig metalbeslag monteret på siden.
Svært at få det pænt. Kan I forankre den i gulvet i stedet?

Hvidmalet 45x95mm træregel liggende mellem garderobe og væg øverst? Alternativt en stående hele vejen nedefra gulvet?

• Synes
Jojje 73 og 1 anden
  • Laddar…
Elementet skal ikke bruges?

• Synes
Cheesen
  • Laddar…
Et vinkeljern på oversiden måske som en hurtig løsning?

Er bagvæggen "klad op ad" (uden mellemrum) mod væggen ved siden af yderdøren?
Ændr det der i så fald.
Ellers en fremtrædende hvidmalet bræt skruet i bagkanten "loftet" på garderoben med en møbelvinkel, der skrues fast i væggen til venstre for garderoben.

K Kane sagde:
Svært at gøre det pænt. Kan I forankre den i gulvet i stedet?
Desværre ikke. Om det er pænt eller ej, er underordnet, vi vil sætte en liste ved siden af, der dækker. Det vigtigste er, at sønnen ikke får garderoben over sig.

S skogstomten sagde:
Hvidmalet 45x95mm træregel liggende mellem garderobe og væg øverst? Alternativt en stående helt fra gulvet?
Vi havde også en regel i tankerne fra garderobe til væg øverst. Hvordan fastgør man den bedst?

A AndersS sagde:
Elementet skal ikke bruges?
Nej

A andersgrebin sagde:
Et vinkeljern på oversiden måske som en hurtig løsning?
Meget muligt. Hvordan fastgør jeg det mellem væg og garderobe?

D doubleH sagde:
Er bagvæggen "klods op ad" (uden mellemrum) mod væggen ved siden af hoveddøren?
Ændr det der i så fald.
Ellers en fremspringende hvidmalet bræt skruet i bagkanten "taget" på garderoben med en møbelvinkel, der skrues fast i væggen til venstre for garderoben
Nej, der er intet som garderoben læner sig mod. Vi vil gerne undgå garderoben tæt på vinduet for i det mindste at få lidt lysindfald.

Forklar gerne mere, hvordan du tænker med brættet

Cheesen
N NathalieH sagde:
Vi har en garderobe, der kommer til at stå foran et element, ca. 10 cm fra væggen. Har I nogen supertips til, hvordan jeg kan forankre denne garderobe i væggen?
Du skal forsøge at finde en vinkelskinne, der er lang nok. Men selv da tror jeg ikke, at garderoben vil blive god, da Ikeas garderobe ligesom mange andre skal fastgøres stabilt til væggen for ikke at blive ustabil.

Kan I ikke bare fjerne elementet, hvis I ikke skal bruge det? Så slipper I desuden for støvhullet bag garderoben.

Cheesen Cheesen sagde:
Du skal prøve at finde en vinkelbeslag, der er lang nok. Men selv da tror jeg ikke, at garderoben bliver god, da Ikeas garderobe ligesom mange andre skal fastgøres stabilt til væggen for ikke at blive vakkelvorn.

Kan I ikke bare fjerne radiatoren, hvis I ikke skal bruge den? Så slipper I desuden for støvhullet bagved garderoben.
Bor i en andelsbolig og får ikke tilladelse til at fjerne radiatoren.

Hvis vi køber tilstrækkeligt lange skruer. Plugger i væggen, skrue i der og skiver på indersiden af garderoben, der holder skruen fast - kan det være en mulighed?

Cheesen
N NathalieH sagde:
Bor i bostadsrätt och får ikke tillåtelse at ta bort elementet
Kan du ta en lidt mere overgribende bild og lägge op så måske du får något bättre förslag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.