Hvordan fastgør man bedst en gulvlist på en betonvæg, så den sidder lige og pænt langs gulvet.
 
Jeg brugte en fin spigpløk (tror jeg det kaldes) smidigt bare som bare pokker. Du borer igennem listen ind i væggen, stikker pløkken i, et eller par hammerslag så sidder den. De sidste slag kan du bruge en dorn så du ikke får slagmærker på listen. Fortryder du, skruer du skruen ud af pløkken. For resten, hvorfor kaldes det spigpløk når der er en skrue i???
 
larsu sagde:
Jeg brugte fin spigplugg(tror jeg det kaldes) smidigt bare som attan. Du borer igennem listen ind i væggen, stikker i pluggen, et eller et par hammerslag så sidder den. De sidste slag kan du bruge et dorn så du ikke får slagmærker på listen. Fortryder du, skruer du skruen ud af pluggen. Forresten, hvorfor kaldes det spigplugg når det er en skrue i???
Kan det bero på at man slår i den??? :-)
 
mr Z sagde:
Kan det skyldes, at man slår i den??? :-)
...med en amerikansk skruetrækker. ;D
 
nemmest limer du den op..funker fint, der findes fastgørelseselementer til sådan noget, går hurtigere end at sømme
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.