Jeg skal snart i gang med at bygge et nyt fårehus, det skal være 4x4 meter og for det meste konstrueret i 45x95 byggeregler, det skal stå på piller som jeg borer ned ca 1m, mellem pillerne vil en 100x200 imprægneret regel ligge. Indvendigt skal det delvis beklædes med mineritplader (for at gøre det nemmere at rengøre), udvendigt beklædes det med stående panel, og taget skal dækkes med korrugeret plade. Jeg har nogle overvejelser om, hvorvidt det vil holde eller ikke, det er reglert cc60 og også skråafstivere vil blive forsænket ind (halvt i halvt) samt kortlægning på midten for at afstive pladerne. Tagstolens ramme er bygget med 45x120 byggeregler og indeni et w-værk med 45x70 byggeregler, samt et lille stykke afskåret 45x220 ved tagfoden, taghældning 35 grader, placeret med 1 m mellemrum, der vil kun være lægter på tagstolene og derefter pladerne. Jeg bor i Stockholm og fårehuset vil stå i en jordet overflade men længere ned sandet bakke. Vil huset klare alle teleløsninger og tunge snesomme?
Et diagram af et halvt bygget fårhus på plinter med en person og et får foran. Bygningen har et sort skråtag. Skitse af et trækonstruktion til et nyt fårhus, 4x4 meter, med tagkonstruktion og vægrammer, bestående af byggeregler og plintfundament. Byggetegning af et fårhus med træramme på søjler, 4x4 meter, skråtag og konstruktion med tværbjælker, set fra en side.

Har bestemt læst et sted, at et fårehus bør have tekøkken, tv, havudsigt mm... ;)

Haha ja jeg har også set den der artikel, rigtig eksklusivt var det!:D

Jeg tror på konstruktionen. Vi har valgt at beklæde indervægge med farmarskivor. Ser ud som formplyfa, det bliver meget let at holde rent. Afhængig af hvor høj en seng du forventer at strø op, kan 120 op måske være nok. Så klarer du dig med cirka 6 skiver.

Dyr er dyr, og det er ikke sjovt, hvis nybyggeriet bliver et beskidt og grimt skur efter et halvt år. Det samme gælder egentlig på ydersiden. Falurödfärg og du får rosa fine får. Måske noget at tænke på... ydersiden er jo lidt sværere, da det også skal se fint ud. Måske eltråd...

Hvad koster de her farmors plader? Havde tænkt at beskytte syllen og samtidig væggene med mineritplade ca 1m op, men hvis farmorspladen er lige så god og måske billigere, så er det et alternativ:) tænkte lade panelet (lock panel 22x120) blive vejrgråt og fint, så ingen rødfarve eller tjære;)

Er nok samme penge som formplyfa
Koster jo en slant. Hornløse får? Mimeriten kunne man sige er skrøbeligere. Men hvad ved jeg... tror det bliver en god bygning. Fårene bliver garanteret tilfredse

Okay, de er gutefår, alle har horn:) ja jeg tror også de skal holde, planlægger at ikke behøve bygge en ny i den nærmeste tid;)

Nu er det klart... eller det har det været i godt et halvt år nu, hvordan som helst her kommer billeder! :)
Trælade i skovområde med åbent indgangsparti og halm på jorden. En del af et færdigt projekt. Et gammelt skur med et tag dækket af grene og blade, beliggende under store træer i en landlig have. En skovsområde med en sti omgivet af træer og grønt, muligvis et byggeprojekt der har stået færdigt i omtrent et halvt år. En træstub og jordområde med træramme, omgivet af frodige grønne træer og græs. Traktortrailer med træplanker, en sav og handsker på græsplæne nær røde bygninger. Bygge af træfundament i skovområdet med værktøjskasse og byggematerialer spredt rundt på jorden. Bygge af træfundament i skovområdet med værktøjskasse og byggematerialer spredt rundt på jorden. Trækonstruktion på stålstolper i skovbund, omgivet af værktøj og grene; et igangværende byggeprojekt. Træplanke med synlige årringe, placeret på en byggeplads med jord og græs i baggrunden. Byggevogn med brædder ved solnedgang, halvfærdig bygning i baggrunden. En person står i en delvist færdig træramme til et byggeri i en skov, omgivet af træer. Trærammen til et hus under opførelse med en traktor og stige ved siden af i en skov. Trækonstruktion af en bygning under opførelse i en skovklædt område, med trærammer og tagspær synlige. Trækonstruktion under opførelse i skovområde, med stige ved siden af og en kran, der hjælper med at montere tagbjælkerne. Trærammekonstruktion under opførelse med værktøj og materialer i en trillebør ved siden af. Skovbund og stige i baggrunden. Byggekonstruktion af træ med en stige ved siden af, omgivet af grønne træer. Trækonstruktion under opførelse med trærammer og skråstivere i en skovklædt baggrund. Trækonstruktion under opførelse med tagramme, omkranset af træer. En person sidder på en nybygget træterrasse med en sømpistol og høreværn ved siden af. En trækonstruktions loft med synlige spær og tagbjælker, der er under opførelse, med en stige i forgrunden. Byggeri med trærammer og krydsfinér i konstruktion, boret med værktøj ved siden af, i et skovmiljø. Byggeri med trækonstruktion og tag, set nedefra, med trælister og metalstige op ad væggen. Byggeprojekt med træbeklædning, fundament og værktøjer rundt omkring. Visning af det færdige arbejde efter et halvt år. Trævæg på nybygget skur med en stige op ad siden. Udsnit af have og stort træ i baggrunden. En halvfærdig træbygning med en skrå tag, to stiger op ad siden, og redskaber lænet mod et træ. Træbeklædt skur under bygning med stige ved siden af og træer i baggrunden. Byggeri af træstruktur med stiger op ad en delvist færdig facade i sollys. Træbygningsprojekt med træbeklædning, to stiger og redskaber placeret foran. Skovklædt baggrund. Træstruktur af en lille bygning under opførelse med stiger og byggematerialer i en skovklædt have. Loftområde med trægulv og -loftkonstruktion, set indefra. En trappestige står mod væggen, og naturligt lys skinner ind fra siden. Byggeri med trækonstruktion og skråt tag, omgivet af træer. En træbygning med åbent front står færdig i en skovområde, omgivet af byggematerialer og værktøj. En næsten færdigbygget træstruktur med en væg af træpaneler, byggestøtter og værktøj. En grøn presenning dækker noget i forgrunden. Et træskur i færd med at blive bygget, omgivet af træer. Den forreste åbning er dækket med en plastfolie. Lyskontakt monteret på en trævæg med ledning, der kører vertikalt opad. Fluorescerende lysrør på trætak i træbeklædt rum med skab monteret på væg. En lille træbygning i skoven omgivet af fåreflok i skumringen.

• Synes
Vallgravskrokodil og 1 anden
  • Laddar…
Flot.
Hvad skal du have som gulv? Jeg har selv bygget fårhus i efteråret og skal købe får nu til foråret. Har overvejet bare at have sand og strøelse.

Tak!

Jeg fyldte op med sant og sten (morän materialet som blev tilbage fra udgravningen) og har nu en halm strøelse, man vil bevare jordkontakten så halmstrøelsen varmer op jorden og dyrene. Derefter for at gøre rent kører jeg bare ind med traktoren og gaflerne og muger ud.

• Synes
daala
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.