T ToRy sagde:
Æh, de går aldri...
Det der er vel alligevel min replik??!

• Haha
  • Synes
ToRy og 2 andre
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz sagde:
[billede]
TS, har du prøvet at råbe PIVOT! til svigerforældrene?

• Synes
  • Haha
mcax og 2 andre
  • Laddar…
Har ikke læst alle indlæg i denne tråd. Men har læst de aller nyeste, så bliv ikke irriteret på mig, hvis I allerede har prøvet dette :)
Har I prøvet at bruge flere spændebånd for at presse sengefjedrene sammen? Sav derefter en stor plade, typ OSB-plade, til og læg den på sengen, så kraften fordeles jævnt over sengen. Rund hjørnerne af, så væggene ikke skades.

Ikke fordi jeg kommer til at bidrage med noget her, men som den Venner-fantast jeg er, så siger jeg bare

PIVOT!

(Beklager, jeg finder selv ud)

Havde samme problem. Fik save sengen over

En delvis nedmonteret seng står op ad en væg i en entré. En træbjælke og en sav er også synlige på trægulvet. En sengestel i træ er lagt ned på gulvet i et hjem, ved siden af en sav og et arbejdsbord. Sengemadras, der er skåret i to for flytning, ses i et rum med trægulv og opbevaringsmøbler.

Det er helt enkelt ikke uden at save den over. Den kommer ikke til at forlade huset igen :)

/Danjel

• Synes
  • Haha
  • Wow
Mr.fluff og 4 andre
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz sagde:
[billede]
R RickNess sagde:
TS, har du prøvet at råbe PIVOT! til svigerforældrene?
J Johan_J_90 sagde:
Ikke for at jeg vil bidrage til noget her, men som den Venner-fanatiker jeg er, siger jeg bare

PIVOT!

(Beklager og jeg finder selv ud)

H Hhallden sagde:
Får ikke 120/200 sengen op ad trappen, stolpen som er i vejen er bærende og går ned til gulvet. Min tanke er at save stolpen skråt for så at skrue skidtet sammen. Find en fin sav bare
Hvad synes I?
Havde samme problem med sønnens seng, kunne løses med et par solide spænderemme rundt om sengen (langs og klemte madrassen så den blev smallere/mindre tyk) så fik man den op.

Vi skruede sengestellet fra hinanden i stedet, da vi ikke kunne få vores 160s op på førstesalen. Jeg har ikke læst alle svarene, så det er muligt, at nogen allerede har foreslået det.

Jeg havde samme problem i det forrige hus, da datteren stædigt ville have en 120-seng. Vi pressede og kæmpede (og jeg er jvl stædig i den situation), men vi måtte give op og tage ud og returnere sengemarinaden og bytte til 2 stk. 80-senge i stedet. Det blev selvfølgelig bedre for hende til sidst alligevel. Trappen ligner desværre meget vores.

• Gang med ternet gulv, trappe, bøjler med tøj og tasker samt hylde med opbevaringsbokse. Åben dør til stue med parketgulv og planter.
  • Hvidmalet trætrappe med gelænder på højre side, set forfra og opad. Passer til beskrivelse af besværlig montering af seng i hjemmet.
  • En hvidmalet indendørs trappe med drejning, set oppefra. Væggene er lyse, og trappen har en lys træpanel på siden.
H Hhallden sagde:
Får ikke 120/200 sengen op ad trappen, stolpen som er i vejen er bærende og går ned til gulvet. Min tanke er at save stolpen skråt for så at skrue skidtet sammen. Find en fin sav bare.
Hvad synes I?
Stolpen nederst kan let skrues ud. Ligeledes overligger samt alle spjælene. Den anden stolpe er dog en del af trappen og kan ikke fjernes uden at tage hele trappen ned (hvilket visse er en bedre løsning end at save stolpen af).

Havde det måske hjulpet at fjerne overligger og spjæle fra den anden stolpe og opad? Det bør være enkelt.

Stickan56
Jeg købte en 120-seng i byggesæt fra en velkendt virksomhed til min ekstra bolig.
Når man skal flytte, skruer man den bare fra hinanden og bærer den væk, hvilket jeg har gjort én gang nu.
I øvrigt den bedste seng jeg har haft hidtil. Anbefales.

Stickan
En 120-seng i et soveværelse med stribede tapetvægge, en kontorstol ved siden af og lys kommer ind gennem persienner.

RoTe
Hvorfor er det standard i Sverige at have en madras med indbygget træramme egentlig? Det er jo ekstremt meget nemmere og smartere at have den bløde del separat fra træ/hårde delen...

• Synes
hapazard
  • Laddar…
RoTe RoTe sagde:
Hvorfor er det standard i Sverige at have en madras med indbygget træræmme egentlig? Det er jo ekstremt meget mere praktisk og smartere at have den bløde del separat fra træ/hård del...
IKEA...

RoTe
D Dilato sagde:
IKEA...
Så vidt jeg ser, så sælger de den bløde og hårde del separat, så hvorfor insisterer svennebanan på at købe den idiotiske resårbotten?

Stickan56
RoTe RoTe sagde:
Hvorfor er det standard i Sverige at have en madras med indbygget træramme egentlig? Det er jo ekstremt meget mere praktisk og smartere at have den bløde del separat fra træ/hårde del...
Præcis. Se min kommentar #56 med underdel med ribbbotten, pocketresårmadras og topmadras alt fra IKEA.

Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.