Hej,
Tænkte snedkerere mine egne falske af 1 tommer brædder eller noget. Derefter bejdse dem for at få en ægte følelse.
Hvad for slags brædder skal det være for at få den rigtige følelse med bejdsen?
Skal det være råplank brædder eller noget andet?
/ tw
Tænkte snedkerere mine egne falske af 1 tommer brædder eller noget. Derefter bejdse dem for at få en ægte følelse.
Hvad for slags brædder skal det være for at få den rigtige følelse med bejdsen?
Skal det være råplank brædder eller noget andet?
/ tw
Hvis du bruger en høvlet bræt, alternativt den høvlede side, skal du være forberedt på, at spor fra kutteren vil kunne ses, dvs. parallelle spor efter høvljernene. Alternativet er da den savede side, men hvis man er kræsen, sætter der sig lidt mere støv og snavs i overfladen.
Jeg selv beklædte en dobbelt 45*195 med almindelige brædder 22*195, med den høvlede side udad. Samlingerne mellem de forskellige brædder, og de steder hvor kuttesporene var tydelige, fikserede jeg med en håndhøvl. Det ser lidt mindre sjusket ud da. Derefter laserede jeg med brun facadelasur.
Jeg selv beklædte en dobbelt 45*195 med almindelige brædder 22*195, med den høvlede side udad. Samlingerne mellem de forskellige brædder, og de steder hvor kuttesporene var tydelige, fikserede jeg med en håndhøvl. Det ser lidt mindre sjusket ud da. Derefter laserede jeg med brun facadelasur.
Vi har sat op falske bjælker i loftet i gildestuen. Min kære mand skar til kanterne på brædderne, lidt uregelmæssigt. Typ efterlod mere omkring knaster. Så bejdsede jeg dem med mørkebrun bejdse. Det blev rigtig godt.
Klik her for at svare