Bygger til i 75m2 med kælder under. Er i valget og kvalet mellem etagedæk i træ eller støbt i beton.

Bliver den faktiske besparelse særlig stor ved at bruge træbjælkelag med blæst løsuld?
Man skal jo senere bruge de dyre sporede spånplader til gulvvarmeslanger med mere.

Etagedæk i beton koster 190 000 kr ink moms men jeg har sværere ved at vurdere træbjælkelagets totalkostnad.

P plan-g sagde:
Jeg bygger til på 75m2 med kælder under. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et mellemlag i træ eller støbt i beton.

Er den faktiske besparelse særligt stor ved at bruge træbjælkelag med blæst isolering?
Så skal man jo senere bruge de dyre spånplader med spor til gulvvarmeslangen osv.

Mellemlaget i beton koster 190 000 kr inkl. moms, men jeg har sværere ved at vurdere træbjælkelagets totalkostnad.
Det er svært at svare generelt, men typisk er træ billigere.
Men hvad indgår i de 190kkr for beton? Er det isoleret og klar?

Og støber du så varmeslangerne ind - så skal du vel også regne med flydespartel/indstøbning.

klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Svært at svare på generelt plejer træ at være billigere.
Men hvad indgår i 190kkr for beton? Er det isoleret og klart?

Og støber du så varmeslangerne ind - så skal du vel regne på flydespartel/indstøbning også
Isoleret? Kælderen vil være varm, da den bygges på en isoleret plade med gulvvarme og isolerede vægge. Så behøver man vel ikke isolere mellemdækket eller? Det er selve støbningen der koster 190k.

God pointe angående flydespartel/indstøbning.

P plan-g sagde:
Isoleret? Kælderen vil være varm, da den bygges på en isoleret plade med gulvvarme og isolerede vægge. Så behøver man vel ikke isolere etageadskillelsen eller? Det er selve støbningen, der koster 190k.

God pointe angående flydespartel/indstøbning.
Jo det selvfølgelig, men du skrev "etageadskillelse med blæst løsuld". Dvs. isolering - men det var måske for lyden? :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.