Medlem
· Kronobergs län
· 66 indlæg
Hej.
Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gå frem for at få samme niveau på klinker og parketgulv i mit nybyggeri.
I bunden er der en flydespartlet støbt plade med gulvvarme.
Jeg har lagt parketgulv (t=15mm) + skum (t=2mm) i store dele af huset, i hallen skal jeg lægge klinker (300x300mm, t=ca 9mm). Jeg vil have disse gulvarealer på samme niveau.
Det kræves et teoretisk lag med klæbemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for at opnå dette.
Jeg har forsøgt at læse, hvor tykt et lag klæbemasse man kan have, og jeg har forstået, at dette er for meget?
Selvfølgelig ville det i bagklogskabens lys have været smartere at lægge et tykkere lag flydespartel, hvor klinkerne skal ligge direkte...
Hvad er den optimale tykkelse at have på klæbemassen for disse fliser?
Jeg tænker, om man skal flydespartle en gang til, hvor klinkerne skal ligge, men man vil heller ikke have et for tyndt lag flydespartel...
Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gå frem for at få samme niveau på klinker og parketgulv i mit nybyggeri.
I bunden er der en flydespartlet støbt plade med gulvvarme.
Jeg har lagt parketgulv (t=15mm) + skum (t=2mm) i store dele af huset, i hallen skal jeg lægge klinker (300x300mm, t=ca 9mm). Jeg vil have disse gulvarealer på samme niveau.
Det kræves et teoretisk lag med klæbemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for at opnå dette.
Jeg har forsøgt at læse, hvor tykt et lag klæbemasse man kan have, og jeg har forstået, at dette er for meget?
Selvfølgelig ville det i bagklogskabens lys have været smartere at lægge et tykkere lag flydespartel, hvor klinkerne skal ligge direkte...
Hvad er den optimale tykkelse at have på klæbemassen for disse fliser?
Jeg tænker, om man skal flydespartle en gang til, hvor klinkerne skal ligge, men man vil heller ikke have et for tyndt lag flydespartel...
Medlem
· Kronobergs län
· 66 indlæg
Lyder helt klart rimeligt, orker bare ikke at gøre fejl
Klik her for at svare