Hej.

Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gå frem for at få samme niveau på klinker og parketgulv i mit nybyggeri.

I bunden er der en flydespartlet støbt plade med gulvvarme.

Jeg har lagt parketgulv (t=15mm) + skum (t=2mm) i store dele af huset, i hallen skal jeg lægge klinker (300x300mm, t=ca 9mm). Jeg vil have disse gulvarealer på samme niveau.

Det kræves et teoretisk lag med klæbemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for at opnå dette.

Jeg har forsøgt at læse, hvor tykt et lag klæbemasse man kan have, og jeg har forstået, at dette er for meget?

Selvfølgelig ville det i bagklogskabens lys have været smartere at lægge et tykkere lag flydespartel, hvor klinkerne skal ligge direkte...

Hvad er den optimale tykkelse at have på klæbemassen for disse fliser?

Jeg tænker, om man skal flydespartle en gang til, hvor klinkerne skal ligge, men man vil heller ikke have et for tyndt lag flydespartel...
 
At trække fix ud med 10mm kammen og derefter trykke fixet ned 2mm er jo ingen kunstigheder. 10mm er jo standard på natursten, så hvorfor skulle det ikke fungere på klinker?
 
Lyder helt klart rimeligt, orker bare ikke at gøre fejl
 
Gør dem ikke i samme niveau, men læg klinker lidt højere og fastgør skarvlisten i klinkerdelen. Så kan det andet gulv bevæge sig uden at listen bevæger sig.
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.