Jeg har en blandingsbatteri, der skal udskiftes. Desværre kan man ikke komme til at løsne den uden at løfte den fritstående håndvask fra bordpladen. Så vidt jeg kan se, er den limet mod væggen og bordpladen med en slags klæbemasselignende grå lim. Da hele kommoden har "sunket" noget, er den allerede løsnet fra væggen og har en afstand på et par millimeter fra denne. Dette er også noget, jeg kan udbedre, hvis jeg først får det løs.

Problemet, jeg støder på, er, at den sidder fast som klippe mod bordpladen. Nogle tips?

Rickard.
Det er mest sandsynligt almindelig silikon. Og så er barberblad/brydekniv mit tip uden at have set, hvordan det ser ud. Forsøg at få under kniven og skære fugemassen samtidig med at man løfter forsigtigt efterhånden.

Det føles "klistret" end silikone der har hærdet og sætter sig mere på kniven. Men jeg må prøve med en brydekniv og vende tilbage. Tak for tipset!

Bedre sent end aldrig; det var inkompetence, der holdt fast håndvasken :-)
Da jeg fik hovedet langt nok ind i kommoden, så jeg to kraftige bolte, som min brækbladskniv ikke havde en rimelig chance imod. Med dem væk var det ingen større udfordring at få fjernet håndvasken.

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.