Du skal fjerne den. Overvej ikke engang noget andet.
Søg på forummet ("eternit") så får du lidt tips om, hvordan du går til værks i håndteringen af eterniten, og du slipper for at spørge om du, dine naboer og alle planter på din grund kommer til at dø af at du tager pladerne ned....
Søg på forummet ("eternit") så får du lidt tips om, hvordan du går til værks i håndteringen af eterniten, og du slipper for at spørge om du, dine naboer og alle planter på din grund kommer til at dø af at du tager pladerne ned....
Eternit *kan* koste penge at slippe af med. Hvordan det ser ud i andre dele af landet ved jeg ikke, men der findes mindst ét sted i stockholm, hvor man smider det gratis.styrman1 sagde:
Hvis man har godt med plads, er det også et godt alternativ at grave skiten ned. Faktisk.
Igen........HVORFOR??MathiasS sagde:
Kan ikke se en eneste grund, de fleste jeg støder på, lægger straks reglar på eternitfacaden, den gør ingen skade der, hvor den sidder.
Nogle siger, at den er diffusionstæt, nogle siger, at den ikke er det.
Det vil sige, tillader fugtvandring eller ikke.
Jeg ville fjerne den direkte.
Jeg skal fjerne vores i fremtiden.
Har fået pris på 1200:- per ton for at aflevere den på genbrugsstationen. Ca 1-2 ton plejer det at blive for en facade ifølge genbrugsstationen.
Tænk på arbejdssikkerheden, så du ikke indånder støvet!
Det vil sige, tillader fugtvandring eller ikke.
Jeg ville fjerne den direkte.
Jeg skal fjerne vores i fremtiden.
Har fået pris på 1200:- per ton for at aflevere den på genbrugsstationen. Ca 1-2 ton plejer det at blive for en facade ifølge genbrugsstationen.
Tænk på arbejdssikkerheden, så du ikke indånder støvet!
Hvis jeg lægger en pokkers masse tid i at snedkerere en ny facade på huset, vil jeg have noget solidt at sømme i - ikke eternitplader, der revner, når du sømmer facadebrædderne, ikke halvrådne sømmelægter, som eternitten sidder fast i. Har man et stillads rundt om huset, er det et par dages arbejde at få eternitten væk.pappskallen sagde:
Sidder der ikke nogen form for diffusionsspærre bag pladerne. det gør det os mig i hvert fald.....
Eternit er kun godt på en måde der den sidder! Den kan faktisk males for at få et mere indbydende/personligt præg.
men vil I skifte det ud med træ og derefter hænge på jeres vægge og male hver 7-10 år så værsgo
Eternit er kun godt på en måde der den sidder! Den kan faktisk males for at få et mere indbydende/personligt præg.
men vil I skifte det ud med træ og derefter hænge på jeres vægge og male hver 7-10 år så værsgo
Selvfølgelig skal man fjerne den!
Bedre at udstyre sig ordentligt én gang og rydde skramlet væk end at skulle bruge beskyttelse hver gang noget skal gøres på facaden!
Så ville jeg heller ikke sælge et hus med "skjult" eternit, tænk hvis informationen falder væk og nogen sætter motorsaven i hele skidtet... ikke rart!
Det billigste er at gøre det selv, virksomheder skal have licenser og grejjer...
Bedre at udstyre sig ordentligt én gang og rydde skramlet væk end at skulle bruge beskyttelse hver gang noget skal gøres på facaden!
Så ville jeg heller ikke sælge et hus med "skjult" eternit, tænk hvis informationen falder væk og nogen sætter motorsaven i hele skidtet... ikke rart!
Det billigste er at gøre det selv, virksomheder skal have licenser og grejjer...
[quote author=Poxeman link=board=byggmatr;num=1114363610;start=0#8 date=04/25/05 kl 12:32:00]Selvfølgelig skal man fjerne den!
, tænk om informationen falder bort og nogen sætter motorsaven i hele herligheden... ikke rart!
Umuligt at beskytte selvmordskandidater det ligger i deres natur! ;D
, tænk om informationen falder bort og nogen sætter motorsaven i hele herligheden... ikke rart!
Umuligt at beskytte selvmordskandidater det ligger i deres natur! ;D
Jeg tror, at der findes en tidsaspekt for virksomheder, der arbejder med dette. Hørte om en firma, der udnyttede dette ved at "rigge" hele huset inden man rev. De satte øjer og wire mellem pladerne og rev så alt på mindre end en time. På denne måde undgik de alle strenge krav, da det var en opgave over kort tid. Det kan jo være en alternativ. Kan ikke huske, hvad firmaet hed.
Challe
Challe
Klik her for at svare