Hej, nu vil jeg stille et dumt spørgsmål om gulvvarme, jeg har tænkt på.

Hvis man indstøber gulvvarme i pladen, hvor følsomt bliver det så at flytte/lægge til/fjerne vægge bagefter, med tanke på slangen?

Eller kommer man aldrig ned til, hvis man for eksempel skulle sætte en væg et andet sted?

Man skal have godt styr på, hvor slangerne ligger, hvis man skal skrue eller sømme i gulvet.

U
Man skal ikke undervurdere lim

Man vil absolut komme ned til slangene, hvis man borer og skruer en gulvregel til en indervæg. Hvis man ikke har "dökoll" over, hvor slangene går, skal man absolut undgå at skrue i gulvet. Men det betyder ikke, at man ikke kan opsætte nye indervægge. Der findes bl.a. lim, som løser problemet i stedet.

A AG A sagde:
Man kommer absolut ned til slangene, hvis man borer og skruer en gulvregel til en indervæg. Hvis man ikke har "døkoll" på, hvor slangene går, skal man absolut undgå at skrue i gulvet. Men, det betyder ikke, at man ikke kan sætte nye indervægge op. Der findes bl.a. lim, som løser problemet i stedet.
Og dette lim er så fast, at det svarer til at skrue/spike fast den? Jeg forstår jo, at det får jo bæring i væg og loft også, som holder det på plads.

U
N Nygge72 sagde:
Og dette lim er så fast, at det svarer til at skrue/spike det fast? Jeg forstår jo, at det får jo bærende evne i væg og loft som holder det på plads.
Ja, rigtig type lim vil sidde lige så hårdt som skruer.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Man behøver ikke bore så dybt.
Brug stålskinne og fastgør den med metalplug 22 mm.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
MrJay
Vores gulvvarmeslanger ligger cirka 6 cm nede i betonen, fastgjort på undersiden af armeringsnettet. Væggens stålskinner er monteret med metalspigpløk. Uanset hvilken pløk du vælger, vil de ikke nå ned til løkkerne.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
T Tjrex sagde:
Man behøver ikke bore så dybt.
Brug stålskinne og fastgør den med metalspigpløk 22 mm.
Nogle gange ligger gulvvarmen grundere end det. Det er rigtigt som du siger, at man kan bore/skruve meget grunt. Men det gælder om at have lidt styr på, hvor dybt rørene ligger. Mine rør lå delvist meget grunt. Jeg borede da kun ca. 5 mm. Så lavede jeg de stående reglar nogle millimeter for lange, så den liggende gulvregel virkelig lå hårdt i spænd mod gulvet. Derefter skruede jeg med 5 cm-skruer, gennem reglen ned i hullerne. På den måde behøver man slet ikke bore dybt.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.