Hej!
Jeg indsendte en ansøgning om nybyggeri af attefalls 30 kvm til kommunen. Jeg fik lov til at påbegynde byggeriet, men betingelserne omfatter blandt andet, at konstruktionerne udføres i overensstemmelse med ESK 11. Det er en snedker, der skal bygge det. Jeg læste om det på nettet. Er det udførelse i henhold til ESK 11 kendt af alle snedkere, eller skal det stå i kontrakten?
Hej!
Jeg indgav en ansøgning for nybyggeri af attefalls 30 kvm til kommunen. Jeg fik godkendt at påbegynde byggeri, men forudsætninger bl.a. er at konstruktioner udført i overensstemmelse med ESK 11. Det er en tømrer, som skal bygge det. Jeg læste på nettet om det. Er det udførelse i henhold til ESK 11 kendt hos alle tømrere, eller skal der stå noget i kontrakten?
Tak på forhånd
EKS (europæisk konstruktionsstandard) skal følges. I praksis betyder det, at leverandører af materialer (spær mm.), konstruktioner osv. skal følge den for at blive godkendt. I dit tilfælde er det intet problem, i princippet opfylder alt du køber det. Men eksempelvis den, der har beregnet spær, skal have brugt det.
Giv tømreren en kopi af startbeskeden, så ved de, hvad der gælder, tilknyt aftalen til byggetilladelsen (naturligt at gøre det). Derefter kræves der flere detaljer end det i aftalen, men det er en anden sag.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.