Senest redigeret:
  • Synes
Kjell-Anders og 6 andre
  • Laddar…
Hvordan gør man længst inde mod facaden, hvor man ikke kan nå med værktøjet? Skal man skrue "som normalt" på den sidste?

K k7i3m sagde:
Hvordan gør man længst inde mod facaden, hvor man ikke kan nå med værktøjet? Skal man skrue "som normalt" på den sidste?
ingen anden måde end lige oppefra, sådan gjorde vi det i dag...

et andet spørgsmål: håndværkere lagde forkert, så i morgen skal de lave om på 12 brædder i 4,2 m længde, de kan vel ikke bare skrue op og så bruge de samme huller på reglerne? og de 12 terrassebrædder, skal de vel flytte nogle cm fra de eksisterende huller?

Senest redigeret:
Tegning viser træstykker med årsringprofiler og skrueplaceringer, illustrerer 'glad' og 'sur' mund til HDS dækmontering, med noter om vand og vejrmodstand. Skal man skrue i trallen med glad eller sur mund når det gælder skjulte skruer, HDS/Hidden Deck? Jeg vedlægger tegning, der bedst beskriver mit spørgsmål.
Andet spørgsmål: i den glade mund ligger kernetræet med bedst modstandskraft opad og beskytter bedre mod sol og regn, men med sur mund i stedet nedad og kan så i stedet bedre beskytte mod højere fugtighed og dårligere ventilation. Med glad mund kan man forestille sig, at vand kan trænge ind i træet mellem årringene, hvilket ikke kan være godt!? Og med sur mund kan vandet lettere løbe af som på et tag med overlappende tagsten!? Jeg modtager gerne refleksioner!

Jeg forsøger at efterstræbe glad trall. Ringene vil forsøge at rette sig ud, så med glad trall bliver der ikke grøfter, hvor vandet bliver stående.

Det bedste er at finde planker med kerne. :)

L Leif i Skåne sagde:
Her er et billede fra april 2020, brædderne 34x145 blev lagt i maj 2016, altså 4 år
[billede]
Brædderne er ubehandlede men vasket med brædderent og bleget med oxalsyre.
Men brug ikke terrasseolie med linolie, for så bliver brædderne sorte! Tjek her indlæg #6
[link]
Jeg synes tværtimod, at det er pænt, når træet er mørkt, så jeg bruger koldpresset linolie. Holder meget længe, og man slipper for opløsningsmidler, men det er ikke for dem, der vil beholde den lyse nuance 🙂

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.