Hej, jeg tror ikke, denne indervæg er nødvendig for at trappen skal holde sammen. Det er en ikke-bærende indervæg, som vi ønsker at rive. Men den ene vange er skruet fast tre steder i væggen, hvilket alligevel gør mig nogle procent usikker, selvom jeg tænker, at det kun var fordi, det var praktisk under monteringen engang i tiden..

Hvad siger I med erfaring? Hus bygget i 1980.

• Trappekonstruktion i træ med håndliste og trin, delvist fastgjort til en ikke-bærende indvendig væg. Trappen er fra et hus bygget i 1980.
  • Trappevæg med skruefastgørelse i hvidmålt overflade, muligvis ikke-bærende.
Hallo! Jeg vil begynde at rive typ i morgen, denne tråd bør I prioritere op!

Bedste svar

Jeg tror, at trappen står tilbage uden væggen, men at den stabiliseres lidt af væggen. Det vil derfor fungere at tage væggen ned, men trappen vil knirke lidt mere end normalt.

Det nemmeste ville vel være at skrue de tre skruer ud og mærke efter. Ville det føles dårligt, må du vel skrue dem tilbage.

• Synes
Häggens og 1 anden
  • Laddar…
nimhed nimhed sagde:
Jeg tror, at trappen står uden væggen, men at den stabiliseres lidt af væggen. Det vil således virke at tage væggen ned, men trappen vil knirke lidt mere end normalt.

Det nemmeste ville vel være at skrue de tre skruer ud og mærke efter. Skulle det føles dårligt, kan du jo skrue dem tilbage igen
Smart, tak! Den knirker som bare pokker allerede, måske bliver det bedre uden væggen :crysmile:

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.