Stolperne er ikke fastgjort til vangerne og føles en smule svage med deres 65mm for at have nogen bærende funktion ved trappehullet. Jeg gætter på, at det udelukkende handler om faldsikring, hvad tror I?

Hvid trætrappe med smalle stolper, der ikke er fastgjort til vognstykket, muligvis kun fungerende som faldsikring ved trappehul i loftet.
Byggetegning af bjælkelag over kælder med markeringer for trappe og stolper, der viser deres placering i forhold til bærefunktion og faldsikring.

Jeg gætter på, at de ikke er bærende.

Og jeg siger, at de er bærende. Bjælkelaget bæres op af dem ved trappehullet.

• Synes
Joak
  • Laddar…
Rickard.
Gæt er ikke værd noget for dig, du skal åbne og tjekke, hvordan bjælkelaget ligger, hvis det ligger modsat, hænger innertaket i luften uden stolperne.

Rickard. Rickard.ag sagde:
Gissningar är inte värda någonting för dig, du måste öppna och kolla hur bjälklaget ligger, om det ligger tvärt om innertaket hänger det i luften utan stolparna.
Det är ingen gissning titta på ritningen så ser du hur bjälkla
Rickard. Rickard.ag sagde:
Gissningar är inte värda någonting för dig, du måste öppna och kolla hur bjälklaget ligger, om det ligger tvärt om innertaket hänger det i luften utan stolparna.
Det är ingen gissning. Titta på ritningen så ser du åt vilket håll bjälklaget ligger. Stolparna är även dom inritade

• Synes
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Flot rettet (dit indlæg så jeg ikke, før jeg skrev mit, så mit indlæg var til ts) jeg missede det på tegningen. Så er stolperne selvfølgelig bærende.

Så misforstod jeg tegningen, tak for hjælpen (y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.