Medlem
· västra götaland
· 401 indlæg
Hej alle kyndige!
Jeg ombyggede min entrétrappe sidste sommer med tanken om at beholde taget fra den gamle. Men nu har jeg besluttet mig for, at jeg også vil udvide taget til den røde markering på billedet.
Det ved jeg, at reglerne kan klare.
Men jeg vil også gerne hænge en sofa op (se billede).
Den skal hænge ved den pinke markering, altså tæt på reglen og der, hvor taget er fastgjort til huset.
Reglerne er 70x70mm og sidder i jorden med stoplesko.
Vil min 70 regel kunne håndtere vægten af gyngen og taget? (gyngen + person ca. 130kg).
OBS! Det er ikke katten på billedet, der har skrevet brevet.
Jeg ombyggede min entrétrappe sidste sommer med tanken om at beholde taget fra den gamle. Men nu har jeg besluttet mig for, at jeg også vil udvide taget til den røde markering på billedet.
Det ved jeg, at reglerne kan klare.
Men jeg vil også gerne hænge en sofa op (se billede).
Den skal hænge ved den pinke markering, altså tæt på reglen og der, hvor taget er fastgjort til huset.
Reglerne er 70x70mm og sidder i jorden med stoplesko.
Vil min 70 regel kunne håndtere vægten af gyngen og taget? (gyngen + person ca. 130kg).
OBS! Det er ikke katten på billedet, der har skrevet brevet.
Jeg ville være betydeligt mere bekymret for vindpåvirkning og vridende kræfter der end en lille gynge.
Er taget korrekt designet, så er dimensionerende snelast garanteret betydeligt tungere end vægten af en gynge med en person i.
Er taget korrekt designet, så er dimensionerende snelast garanteret betydeligt tungere end vægten af en gynge med en person i.
Medlem
· västra götaland
· 401 indlæg
Godt svar. Taget stod på lignende bjælker før - som var helt gennemrådne og har alligevel klaret kraftige vindstorme og meget sne.V vectrex sagde:
Er det et tegn på, at jeg kan være "tryg" med mine friske 70-bjælker?
Magnus E K
Husejer
· Östergötland
· 4 621 indlæg
Magnus E K
Husejer
- Östergötland
- 4,621 indlæg
Måske svært at vurdere ud fra billedet, men rent visuelt synes jeg, det ser lidt spinkelt ud. Selv om det sandsynligvis holder uden problemer, kan det gøre, at man ikke føler sig lige så "komfortabel" med konstruktionen, som hvis den var lidt mere solid (typ 3-4 90x90-stolper).
Medlem
· västra götaland
· 401 indlæg
Du havde skiftet reglarne?Magnus E K sagde:
Magnus E K
Husejer
· Östergötland
· 4 621 indlæg
Magnus E K
Husejer
- Östergötland
- 4,621 indlæg
Antagligen, om det ser likadant ut i verkligheten som på bilden. När det gäller synliga bärande delar så tycker jag bättre om utseendet när det är lite överdimensionerat (och kanske är det för klent i ditt fall; någon som kan borde räkna på det).
Medlem
· västra götaland
· 401 indlæg
Du har ret. Må simpelthen bide i det sure æble og skifte ud. Gør om - gør rigtigt.Magnus E K sagde:
Medlem
· västra götaland
· 401 indlæg
Klik her for at svare