Hej alle kyndige!

Jeg ombyggede min entrétrappe sidste sommer med tanken om at beholde taget fra den gamle. Men nu har jeg besluttet mig for, at jeg også vil udvide taget til den røde markering på billedet.

Det ved jeg, at reglerne kan klare.
Men jeg vil også gerne hænge en sofa op (se billede).

Den skal hænge ved den pinke markering, altså tæt på reglen og der, hvor taget er fastgjort til huset.

Reglerne er 70x70mm og sidder i jorden med stoplesko.

Vil min 70 regel kunne håndtere vægten af gyngen og taget? (gyngen + person ca. 130kg).

OBS! Det er ikke katten på billedet, der har skrevet brevet.

• Gråmalet hus med træveranda; rød markering viser ønsket udvidelse af taget. En kat sidder på verandaen ved siden af en blomsterkrukke.
Jeg ville være betydeligt mere bekymret for vindpåvirkning og vridende kræfter der end en lille gynge.

Er taget korrekt designet, så er dimensionerende snelast garanteret betydeligt tungere end vægten af en gynge med en person i.

• Synes
Nötegårdsgubben og 2 andre
  • Laddar…
V vectrex sagde:
Jeg ville være betydeligt mere bekymret for vindpåvirkning og vridende kræfter der end en lille gynge.

Er taget korrekt designet, så er den dimensionerende snelast garanteret betydeligt tungere end vægten af en gynge med en person i.
Godt svar. Taget stod på lignende bjælker før - som var helt gennemrådne og har alligevel klaret kraftige vindstorme og meget sne.

Er det et tegn på, at jeg kan være "tryg" med mine friske 70-bjælker?

Magnus E K
Måske svært at vurdere ud fra billedet, men rent visuelt synes jeg, det ser lidt spinkelt ud. Selv om det sandsynligvis holder uden problemer, kan det gøre, at man ikke føler sig lige så "komfortabel" med konstruktionen, som hvis den var lidt mere solid (typ 3-4 90x90-stolper).

Magnus E K Magnus E K sagde:
Måske svært at bedømme ud fra billedet, men rent visuelt synes jeg, det ser lidt spinkelt ud. Selvom det sandsynligvis holder uden problemer, kan det gøre, at man ikke føler sig lige så "bekvem" med konstruktionen, som hvis det var lidt mere robust (typ 3-4 90x90-stolper).
Du havde skiftet reglarne?

Magnus E K
Antagligen, om det ser likadant ut i verkligheten som på bilden. När det gäller synliga bärande delar så tycker jag bättre om utseendet när det är lite överdimensionerat (och kanske är det för klent i ditt fall; någon som kan borde räkna på det).

Magnus E K Magnus E K sagde:
Antagelig, hvis det ser ligesådan ud i virkeligheden som på billedet. Når det gælder synlige bærende dele, så synes jeg bedre om udseendet, når det er lidt overdimensioneret (og måske er det for svagt i dit tilfælde; nogen som kan, burde regne på det).
Du har ret. Må simpelthen bide i det sure æble og skifte ud. Gør om - gør rigtigt.

Sådan blev det. Jækligt meget flottere. Og stabilt som bare pokker. Lær stå tilbage, når huset er mugnet sammen =)

• Porch med træstolper og hvid hoveddør, aftenbelysning tændt; projektet ser robust og flot ud.
  • Et nyrenoveret hus med oplyst indgangsparti og træterrasse, omgivet af grønt landskab i skumringen.
  • Synes
Snurrboll667 og 4 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.