6,060 læst ·
66 svar
6k læst
66 svar
Er reglen bærende eller ej?
Det svar gav ingen løsning på TS problem, mere end information om at et indlæg ikke var at stole på.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 168 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,168 indlæg
Præcis, du svarede ikke på TS spørgsmål, men hvis du ved, at mit svar er forkert, så ved du vel også, hvorfor det er forkert. Den information hjælper jo TS.D Daniel 109 sagde:
Så du anser ikke, at det er normalt, at hvis man fjerner et støttepunkt for en bjælke, så den f.eks. bliver dobbelt så lang, så skal bjælken være stærkere for at kunne klare den samme belastning?
Der er så mange forkerte svar, at fuldstændige forklaringer hver gang bliver meget at skrive.
Den regel er der for at regle op en lille væg. Det behøves således ikke at skifte bjælke eller alt andet, du påstår skal gøres.
Den regel er der for at regle op en lille væg. Det behøves således ikke at skifte bjælke eller alt andet, du påstår skal gøres.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 168 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,168 indlæg
Læste du ikke det jeg svarede på?D Daniel 109 sagde:
Tag og læs indlæg 57 og 58 igen.
Tips: Det handler ikke om reglen, men om den kraftige pæl.
Undskyld. Jeg er så vant til, at folk mekanisk citerer hele indlæg, at jeg automatisk filtrerer dem fra, når jeg læser.
Ja, på det spørgsmål var det et fornuftigt svar.
Ja, på det spørgsmål var det et fornuftigt svar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 168 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,168 indlæg
At fjerne reglen kræver ingen byggetilladelse. Du kan også fjerne reglen, der sidder fast med søjlen. Nu har jeg ikke set nogen tegning af huset. Men med hensyn til bjælkens tykkelse må jeg desværre sige, at det nok er praktisk umuligt at fjerne søjlen. Den eneste måde ville være, som sagt, en kraftigere bjælke. Men desværre ville den blive for grov. Det ville først og fremmest blive skrækkeligt dyrt, men det ville absolut heller ikke se godt ud. Men hvis du har nogle tegninger af huset og lidt mål, kan der gives et mere definitivt svar.N Nilssonskan sagde:
Klik her for at svare