Vores håndværkere trak nye rør til emhætten og satte en ny udgang/skorsten på taget. Rundt om udgangen sidder en plade, men der er et stykke mellem pladen og tagstenene, hvor de har sat en form for plastik/gummidug. Er dette kutyme/ok løsning? Jeg synes, det ser ud som om det også er "bagudlut" ind under tagstenene.
At der har samlet sig skidt på dugen tyder jo på, at den ikke hælder tilstrækkeligt. Det ser ud til at danne sig pytter.
Så er det blødfugtet. Regn med, at den fuge holder tæt maksimalt 10 år.
Dårlig løsning. Foreslår, at du beder dem få en blikkenslager derhen alternativt at de fratrækker omkostningen for en blikkenslager, som du får derhen.
Så er det blødfugtet. Regn med, at den fuge holder tæt maksimalt 10 år.
Dårlig løsning. Foreslår, at du beder dem få en blikkenslager derhen alternativt at de fratrækker omkostningen for en blikkenslager, som du får derhen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Overdelen af pladen skal normalt ind under de øverste tagsten, så vandet ikke løber ned under. Derefter har man en "duk" under, som anden sikkerhed, for at tage sig af vand, der eventuelt kommer ind under plade og sten.
PS
Altid hyggeligt, når fotografens skygge kommer med på billedet
PS
Altid hyggeligt, når fotografens skygge kommer med på billedet
Synes det ligner Moniers wakaflex som er en erstatning for der man brugte bly før, helt ok løsning men måske ikke helt optimalt. Det er en standard hoved som er monteret, og da er det svært at supplere for blikkenslageren, hvis han skulle lave hovedet efter, hvordan tagstenene ligger, og der er det vel mere indgående, hvad I er blevet enige om i projektet. Angående tilbageslag så er den svær, eftersom det ser ud som et meget fladt tag, og teglen gør, at hovedet ligger pænt højt, tror selv, at det ikke er nogen fare.
Tak for alle svar. Må forsøge at få fat i en blikkenslager, tror jeg, som kan se over fallet. Har desværre ikke lavet nogen aftale med mine håndværkere, men har stolet på deres kundskaber. "Halve" teglsten kan ikke bruges tror I til at fylde rummet?
Klik her for at svare