Hej!

Jeg har lige købt et hus og har endnu ikke fået adgang. Jeg har været inde i huset et par gange og fået tegningerne. Huset er af fabrikatet Siporex. Etageadskillelserne er lavet af siporex-plader, som jeg har forstået er en blanding af beton og sand. Huset har en kælder på betonplade.

Nu er det sådan, at køkkenet er i det mindste laget, og jeg vil gerne rive væggene mod hall og spisestue.

Hvad jeg har kunnet læse mig til, er at hovedvæggen er bærende, hvilket jeg synes stemmer med tegningen. Tagrygningen går parallelt lige over den væg. Væggene mod hall og spisestue blev målt til ca. 10 cm, hvilket kan tyde på, at de er opstillet med 70-regel.

Væggene, jeg vil rive, er markeret i orange. Er de bærende?

Plantegning af hus med markerede vægge i orange, detaljer om rum som køkken, hall, og stue, med noter om materialer og mål.

Plantegning af hus med markerede vægge i orange, viser køkken, hall og matsal. Væggene skal rives; taget går parallelt over hjertemuren.

Denne tegning er måske til større hjælp. Obs! Den er på hovedet i forhold til billederne ovenfor.

Bygningsplan med Siporex-bjælkelag, inkluderer vægge markeret i orange som muligvis er ikke-bærende, for et hus med kælder på betonplade.

Senest redigeret:
P
En hjertevæg er "livsnødvendig" for huset præcis som et hjerte.. Deraf navnet

Men med største sandsynlighed er de ikke bærende, dog skal man aldrig sige aldrig.
En væg, der går i samme retning som bjælkelaget, er ikke bærende.

Men hvor skal du hænge overtøjet, hvis du river garderoben ned?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.