Jeg har planer om at flytte nogle indre vægge i den eksisterende del i forbindelse med en udbygning. Jeg overvejer, om tagspærrene er selvbærende, eller om jeg skal understøtte med en bjælke. Huset er en etplans villa fra 1980 med en bredde på 8,3 m udv. Tagspærrene er gitterkonstruktion ifølge billedet øverst til venstre på denne side http://www.timmele.com/takstolstyper_index.html. Jeg har kunnet konstatere, at loftet er sømmet fast, inden indervæggene blev opført.
Som amatør bilder jeg mig ind, at spærene er selvbærende, men tænkte at spørge her, inden jeg eventuelt gør noget dumt.
Dine spær er alle gange selvbærende. Bærende indervægge skal, ifølge god skik, være markeret med et længdegående stålbånd, indenfor gips og sådan noget vil sige. Så hvis du i fremtiden begynder at rive sådan en væg, så stop i tide.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.