jeg har kigget på parket 14mm og kommet frem til, at det er muligt at finde det for ca. 200-300kr/kvm.nu er det sådan, at vi har to små børn, som slider godt på indretningen.jeg kiggede på laminatgulv hos byggmax til 60kr/kvm.jeg har aldrig haft laminatgulv tidligere.det føles lidt plastagtigt, men laminat skal være holdbart.
hvad er jeres opfattelse af laminat alternativt parket fordele og ulemper.
hvad er jeres opfattelse af laminat alternativt parket fordele og ulemper.
Fordele: meget holdbart
Ulemper: koldt - ikke noget for små bare barnenumser ikke
Jeg havde prøver hjemme på vildt flotte laminatgulve men opdagede, at når hunden løb over de hvide testpartier, var det virkelig ikke let at vaske væk - snavset krøb ned. Man skal nok tænke på, at overfladen skal være glat, hvis det skal være let at rengøre.
Ulemper: koldt - ikke noget for små bare barnenumser ikke
Jeg havde prøver hjemme på vildt flotte laminatgulve men opdagede, at når hunden løb over de hvide testpartier, var det virkelig ikke let at vaske væk - snavset krøb ned. Man skal nok tænke på, at overfladen skal være glat, hvis det skal være let at rengøre.
Visse laminat kan være superglatte. Det er ikke en god egenskab, når det gælder småbørn, der løber rundt.
Vi købte lavprisvarianten til vores lejlighed, og store drengen (3,5) er skredet et par gange, og lille drengen (0,8) skal have skridsikre sokker på for overhovedet at kunne komme frem i sin gåstol...
Der findes måske grovere laminat, men jeg tror, det er en egenskab, der ligger i netop laminatteknikken...
En anden ting er, at man skal være forsigtig, når man lægger det. Det er ret nemt at slå en flis op, og så kan man ødelægge et ret stort stykke af laminatlaget. Jeg købte klik-gulv, og så var det (er det) ret let at udskifte en beskadiget enhed, hvis man ser det, inden man er færdig.
Vi købte lavprisvarianten til vores lejlighed, og store drengen (3,5) er skredet et par gange, og lille drengen (0,8) skal have skridsikre sokker på for overhovedet at kunne komme frem i sin gåstol...
Der findes måske grovere laminat, men jeg tror, det er en egenskab, der ligger i netop laminatteknikken...
En anden ting er, at man skal være forsigtig, når man lægger det. Det er ret nemt at slå en flis op, og så kan man ødelægge et ret stort stykke af laminatlaget. Jeg købte klik-gulv, og så var det (er det) ret let at udskifte en beskadiget enhed, hvis man ser det, inden man er færdig.
Kommer tilbage til dit spørgsmål om nærighed. Jo, lige når det gælder gulve, synes jeg, at de gerne må koste lidt.
Legeområde for børn - hvorfor ikke lægge vinylgulv og skifte det om 10 år/når børnene er blevet halvvoksne i stedet? Et billigt alternativ.
Jeg selv lagde parket - men mine døtre har været meget forsigtige, og ikke engang slibning var nødvendig, da de forlod deres børneværelser.
Ellers kører jeg hårdt på Korkoplasts fordele, ikke kun når det gælder hunde ;D
Legeområde for børn - hvorfor ikke lægge vinylgulv og skifte det om 10 år/når børnene er blevet halvvoksne i stedet? Et billigt alternativ.
Jeg selv lagde parket - men mine døtre har været meget forsigtige, og ikke engang slibning var nødvendig, da de forlod deres børneværelser.
Ellers kører jeg hårdt på Korkoplasts fordele, ikke kun når det gælder hunde ;D
Skulle / Kommer helt klart til at køre plastikgulv som jeg, når børnene er lidt ældre, bytter til parket.
Laminat kolde? Men er det ikke derfor man har gulvvarme? Tror at laminaterne leder varmen bedre end de rene trægulve og altså opleves som varme når man har gulvvarme?
Laminat kolde? Men er det ikke derfor man har gulvvarme? Tror at laminaterne leder varmen bedre end de rene trægulve og altså opleves som varme når man har gulvvarme?
Man kan nok aldrig være for nærig. 
Ellers ville jeg hellere satse på et flot, bredt og tykt fyrretræsgulv. Efter min mening både billigere, pænere og mere holdbart end både parket og laminat. Bare at slibe om, hvis børnene larmer for meget.
mvh
Nærige David
Ellers ville jeg hellere satse på et flot, bredt og tykt fyrretræsgulv. Efter min mening både billigere, pænere og mere holdbart end både parket og laminat. Bare at slibe om, hvis børnene larmer for meget.
mvh
Nærige David
Kan kun være enig med ovenstående om laminatgulvets kulde, de er iskolde (specielt måske i et hus fra -69 med torpargrund). Har ofte dårlig samvittighed, når mine børn (3 & 1) er iskolde om fødderne. Havde planer om at skifte plastgulvet i det ene børneværelse til laminat, men vi beholder helt klart plastgulvet, så længe vi bor her. Så bliver det *forhåbentlig* parket i vores nye drømmehus om nogle år
.
Klik her for at svare