I det lille tilbyg jeg arbejder på, skal der snart op gles i loftet. Jeg har en bunke overflødige 22x95 fra den gamle panel på huset til rådighed, hvis jeg vil. Det er godt træ i disse, men de er rødmalede på den ene side. Det kommer selvfølgelig ikke til at ses, hvis jeg bruger dem som glespanel. Er jeg fjollet nærig på nogen måde, hvis jeg bruger disse som glespanel?

Det lyder vel som en ypperlig idé!

Godt at bruge det man har tilovers 👍

Klyv dem på langs, så har du dobbelt så mange ;)

Jonatan79 sagde:
Kløv dem på langs, så har du dobbelt så mange ;)
HiScore! Her ser du en, der er endnu nærigere ;)

Men at kløve 95 mm kan blive lidt for smalt, afhængigt af hvad man skal fastgøre bagefter.
Tænk på, at visse tagplader kan man ikke skrue helt ud i kanten, men en smule ind. Dette betyder, at to tilstødende plader måske har en skrueafstand på 40-50 mm.
Hvis du har savet, så strølekterne er 47 mm, så ender skruen i kanten af strøet eller i værste fald udenfor. :(

• Synes
shomakie
  • Laddar…
Trods at jeg ikke er smålänning :) Hvis du skal skrue gips i loftet bliver det svært, panelloft kan jo fungere at skyde fast.

Jeg skal have panel, så det er roligt. Men jeg har ca 300 meter som ligger, samt mindst lige så meget 22x145. Tror jeg springer over at kløve. 😀 Tak for svarene!

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.