6,912 læst ·
50 svar
7k læst
50 svar
Er disse regler nok?
Skulle jag kunna byta ut gipsskivan en bit även upptill så att kanten blir mer slät, liksom laga som nertill. Eller försvagas väggen?Henkan Sundberg sagde:
Hej,
spontant skulle jag säga att där det ska sitta skåp gör så lite som möjligt. Där det ska vara kakel gör du hyfsat slätt men du behöver inte slipa och spackla ihjäl dig. Funderar du däremot på att måla behöver det vara ordentligt gjort så väggen är helt slät. Minsta lilla ojämnhet syns när färgen kommer på tyvärr.
Jag har nämligen en gipsskiva över som är
ungefär samma mått som den jag lagade. Kan också skär till lite smalare. Tänkte i fall jag vill måla väggen. Har inte bestämt mig ännu och vill gärna vara förberedd för alternativ.
Hvordan mener du? Gipspladerne har altid siddet der. Mener du inden man spartler væggen?J Johan456 sagde:
Jeg vil have så få synlige ledninger som muligt.
Hvornår skal man tilkalde en elektriker?
Har ikke bestilt køkkenet endnu fra Ikea. Svært med "designet". Overvejer forskellige alternativer.
Med gipsen, mener du spartling af vægge?J Johan456 sagde:
Eller reparation af gipspladen?
Der skal forberedes el til vaskemaskine. Nu løber elledningerne langs gulvet. Gammel el-installation fra 70'erne.
Byggefirmaet har ikke svaret endnu, det tager sindssygt lang tid at få svar.
Nej jeg mener gipsen. Så længe væggen er åben, er det betydeligt nemmere at trække elen. Så hvis I vil have indfældede doser mm., så ville jeg afvente. Læg et billede op af hele væggen og vis, hvad I ønsker, så kan forummet hjælpe til.
Tak, nu forstår jeg. Så skruer jeg ikke den reparerede gipsplade fast permanent. Jeg sendte billeder af hele væggen som svar til en anden her, men under samme rubrik.J Johan456 sagde:
Klik her for at svare