6,548 læst ·
50 svar
7k læst
50 svar
Er disse regler nok?
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Nej, jeg gjorde ikke det. Det er ikke gjort før på øvrige gipsplader. Kraftige reglar 4 St som går lodret med 2 st ca 500 mm mellemrum og en med 250 mm mellemrum.Handyman 1 sagde:
Hvad sker der, hvis jeg ikke har gjort det nu?
Pladen føles endda mere stabil end den gamle
I og med at skiverne ikke har støtte bagved i samlingerne, er der stor risiko for, at det sprækker (overfladelaget), når de kan bevæge sig frit. Man plejer bare at skrue et løst brætstykke i samlingen, så skivbitarna sidder sammen
Kan jeg lave det hele om? Trække skruerne ud og købe ny gipsskive? Skulle nok ikke have lyttet til sønnen♀️Handyman 1 sagde:
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Ja det er bare at løsne skruerne, sætte støtterne bagved og skrue den samme gipsplade på igen. Skru ikke i samme hul bare, så er det fint.M Marijairena sagde:
Næste gang skal du også forsøge at få skruerne lidt dybere ind i gipsen, det ser ud på billedet som om du kunne trække dem et par mm ind så de ikke stikker op fra gipspladen.
Henkan Sundberg sagde:
Ja det er bare at løsne skruerne, sætte stolperne bagved og skrue den samme gipsskive på igen. Undgå at skrue i det samme hul, så går det fint.
Næste gang skal du også prøve at få skruerne lidt dybere i gipsen, det ser ud på billedet som om, at du kunne skrue dem et par mm længere ind, så de ikke stikker op fra gipsskiven.
Jeg forstår det som, at man kan bruge en mindre dimension end de massive, der går lodret?
Nu ved jeg i det mindste, hvordan jeg gør. Meget taknemmelig
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Du behøver ikke have reglar af samme dimension, men finde noget hos den lokale byggehandel, som ser godt ud. Dette er en regel, der ville fungere og er ikke så dyr og let at få ind i bilen, da den ikke er så lang.M Marijairena sagde:
https://www.byggmax.se/45x70-kortregel-p08145071
Toppen! Vi tager til Byggmax. Bedre at gøre om og rette, så det ikke bliver problemer senere med fliser osv. Tak for din hjælp!
Bliver nok flere spørgsmål fremover her i forummet.
Bliver nok flere spørgsmål fremover her i forummet.
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Disse reglar findes i alle byggemarkeder (ikke kun Byggmax), jeg tog bare en så du kunne se, hvad jeg mente.M Marijairena sagde:
Hvis du vil, kan du uploade et billede her, når du har sat reglarne op og inden gipset, så der ikke bliver flere misforståelser.
Tænkte bare jeg ville tjekke for en sikkerheds skyld. Ved ikke om jeg var tydelig med det i mit første indlæg. Gælder det her med reglarne også, hvis man skal sætte fliser op bagefter?Henkan Sundberg sagde:
Nysgerrig
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Jeg ville have gjort det for at være på den sikre side, så gipsen ikke bevæger sig, og fugen sprækker. Det er ikke så meget tid/arbejde/penge at få det gjort, og så er du på den sikre side.M Marijairena sagde:
Hvad angår skruerne, må man ikke stramme dem så meget, at papiret revner. Har man ikke den rette fingerspidsfornemmelse, er det bedre at skrue dem lidt for lidt ind. De bliver jo alligevel dækket af fliserne bagefter.