Hej!
Jeg er ved at udskifte loftet i et ældre hus, bygget omkring 1900. Renoveret flere gange gennem årene. Da finder jeg denne grålige isolering, har forsøgt at google og synes det minder om træuld. Men jeg føler mig usikker, nogen der ved?

Venlig hilsen
Erik

• Grå isolering med synlige træfibre i et hul i loftet på gammelt hus, muligvis træuldlit.
  • Grå isolering i gammelt hus, mulige træuldfibre synlige i taget, rundt 1900-tals konstruktion, vandpletter og gipsplader ses også.
Det er det.

• Synes
Eriklof
  • Laddar…
Træuldplader er noget skidt, man kan ikke feste noget i dem. Det er heller ikke usædvanligt, at de blev lagt først og støbt ovenpå, hvis der er beton over, så at prøve at få alt væk er nok at glemme. Hvor tyk er den, går det at feste en lægte i betonen ovenover med lange skruer, som det nye loft fastgøres i?

• Synes
Eriklof
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Træullit er skidt, det går ikke at fastgøre noget i det. Det er heller ikke usædvanligt, at det blev lagt først og støbt ovenpå, hvis der er beton ovenfor, så at forsøge at få det hele væk, er nok at glemme. Hvor tyk er den, kan man fastgøre en lægte i betonen ovenfor med lange skruer, som det nye loft fastgøres i.
Fandt en gammel ramme til vævloftet, som jeg fastgjorde lægterne i (träullit bag isoleringen som ses på billedet).
Tak for rådet!

• Rum under renovering med exponeret loftisolering og træreglar, stige midt i rummet, plastrester på gulvet og værktøj nær vinduet.
Ser godt ud, samt plads til el mellem reglarne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.