Trappen op til vores ene indgang står på betonstolper. Nu skal vi dræne og skal fjerne trappen og betonstolperne… Vi overvejer, om der kan være asbest omkring betonen? Hvad tror I? Se billeder. Hvordan ville I have gjort for at slippe af med dem?

Taknemmelig for jeres kloge input!
 
  • Betonplint med mulig asbest nær en trappe, set ovenfra, med detaljer i overfladens struktur og jorden rundt omkring.
  • Betonsokkel i jorden med meshmaterial og sten ved siden af. Potentielt asbest bekymring nævnt.
  • Betonplint ved indgangstrappe, mulig asbest mistanken drøftet; nærbillede af ujævn overflade og omgivelser viser jord og murbrokker.
Ser ud som om de har støbt i en eternitkanal, så det er sandsynligt, at der er asbest i den. Måske kan man få ud plinterne i ét stykke?
 
Centano Centano sagde:
Ser ud som om de har støbt i en eternitkanal, så der er sandsynligvis asbest i den. Måske kan man få plintarna ud i ét stykke?
Hvordan ville du forsøge at gå til værks for at gøre det?
 
E Elsbth sagde:
Hvordan ville du have forsøgt at gå til værks for at gøre det?
Grav rundt og løft bort plinten.
 
  • Synes
Ironside og 1 anden
  • Laddar…
E Elsbth sagde:
Hvordan ville du forsøge at gå til værks for at gøre det?
Det afhænger lidt af, hvordan trappen ser ud i øvrigt og hvordan den bæres op. Hvis det kun er plinterne, der bærer, skal trappen sikres, inden plinterne fjernes. Hvis trappen skal nedbrydes, så gør det først, og fjern plinterne, når det er sikkert at flytte dem. Der kan også være støbt et større fundament i bunden af plinten, så plinten kan være lidt svær at manøvrere. Hvis trappen skal bevares i ét stykke, kan der være brug for en gravemaskine eller lignende, og så er der heller ikke nogle problemer med plinterne.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.