Hej, jeg skal skifte loftet på etagen 1 af 2 i mit 80'er hus. Da det gamle loft blev fjernet, opdagede vi, at man under byggeprocessen havde efterladt en masse skrald i etageadskillelsen (typisk sammenkrøllede affaldssække, rørstykker, store flader af emballageplast og bræddestykker). Vil gerne benytte lejligheden til at rydde op så meget som muligt, inden det nye loft kommer op, men så er jeg nødt til at fjerne store dele af gennemtrædningsbeskyttelsen.

Et loft med træbjælker og hvidt netreps. Der er synlige rør og plastmateriale imellem bjælkerne. Arbejdet pågår i et 80'er hus.

Som jeg har forstået det, er dette ikke diffusionstæt (der er desuden ikke tætnede huller, hvor vprør kommer ind gennem plastikken). Har jeg ret - har plastikken ingen funktion for fugt, så jeg kan fjerne den, eller skal jeg lade være?

treborh treborh sagde:
Hej, jeg skal skifte loft på 1. etage af 2 i mit 80'er hus. Da det gamle loft blev taget ned, opdagede vi, at der under byggeprocessen var blevet efterladt en masse affald i mellembjælkelaget (som sammenskrøllede affaldsposer, rørstumper, store stykker emballageplastik og brædder). Jeg vil gerne rydde op så meget som muligt, inden det nye loft kommer op, men så er jeg nødt til at fjerne store dele af gennemtrædningsbeskyttelsen.

[billede]

Som jeg har forstået det, er dette ikke diffusionsæt (der er desuden heller ikke tætnet huller, hvor VP-rør kommer ind gennem plasten). Har jeg ret - fylder plasten ingen funktion for fugt, så jeg kan rive det bort, eller skal jeg lade være?
Er vel kun til for at have noget at lægge isoleringen på, som samtidig ikke går i stykker, hvis man træder forkert?

Ja så tolkede jeg det også, så der blev en masse huller i den plast, og nu er det nye indvendige loft oppe :).

For øvrigt er det skørt, at man efterlod en masse (meget) brændbart materiale i mellemloftet ved byggeri tidligere (har fået at vide af en tømrer, jeg kender, at det er lidt bedre nu).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.