Jeg skal udskifte stående panel der er spikret direkte på asfaboard. Panelet sidder med 5 mm mellemrum og ved seneste maling blev panelet malet på plads hvilket medførte maling på asfaboardene.
nu skal jeg skifte farve på facaden fra brun til sort og undrer om jeg kan male stregerne som i dag findes mellem nogle panelbrædder?
nu skal jeg skifte farve på facaden fra brun til sort og undrer om jeg kan male stregerne som i dag findes mellem nogle panelbrædder?
Ingen problemer med at male. Vælg alkyd/oliebaseret maling.D Derbyboy sagde:Jeg skal skifte stående panel, som er sømmet direkte på asfaboard. Panelet sidder med 5 mm mellemrum, og ved seneste maling blev panelet malet på plads, hvilket medførte maling på asfaboardet.
Nu skal jeg skifte farve på facaden fra brun til sort og undrer om jeg kan male stregerne, der i dag findes mellem nogle panelplanker?
Jeg havde tidligere et hus, hvor hele facaden var malet asfaboard med lægter på, så det så ud som en lockläcktpanel. Denne var 40 år gammel, da jeg købte den, og helt fejlfri.
Så længe kun de brune striber males, går det fint. Asfaboardet er diffusionsåbent og bør ikke tætnes med maling, da indtrængende fugt kan have svært ved at tørre ud. Især hvis der sidder en eller anden form for diffusionsspærre på indersiden.
Klik her for at svare