9,600 læst ·
42 svar
10k læst
42 svar
Er det normalt at montere vindueskarm (granitplade) på en enkeltlags gipsvæg (kun 1 lag gips)?
Alle vægge er lige dårlige, har fikset en del mollyplugge så jeg ved, hvordan det er bygget.., enkeltgips...J jackolako sagde:Forstår, at det ligger i mit undersøgelsesansvar, og jeg påpegede det faktisk allerede under lejlighedsvisningen. De vidste ingenting så klart... Ved at jeg kan klare dette, så det er ikke noget større problem egentlig. MEN, er erhvervsnedriver, derimod ikke-tømrer... Vil vide, bygger man virkelig sådan her, eller kunne man kalde dette for et fuskebyggeri? Ville aldrig hænge tv'et på væggen f.eks. Og tip til løsning tak
// Jack
Jeg tror, at dette er den rigtige løsning. Ærgerligt at skulle fikse det selv, men sandsynligvis lettere end at skændes.J jackolako sagde:
Jeg går ud fra, at det er andelsbolig. Samtidig er det lidt tvivlsomt at begynde at rive i ydervægge. Hvad er det for et hus egentlig?
Hvad præcis betyder kortla?, er det omtrent hvad jeg beskrev som at forstærke med oblyga bagved i et andet svar, eller er det noget helt andet?tommib sagde:
Omtrent. Kortlinger (eller som nogle siger, kottlinger) er vandrette reglar, som man sætter mellem de lodrette. Det bruges til at forstærke, hvor man ved, man skal hænge noget tungt, eller for at forstærke væg/gulvkonstruktionen i siden. Man opnår samme effekt ved at sætte en plyfa mellem reglar.J jackolako sagde:
Selv kører jeg med OSB bag alt gips. Jeg kan ikke forstå, at det endda er tilladt at sætte bare enkeltgips. Det holder ikke til noget.
Skulle stå: Nå! Som i: ”Nej, er det sandt”, eller: ” Nåå, er det sandt”!!! Slut! , du behøver virkelig ikke spilde din tid, hvis du ikke engang forsøger at komme med en løsning... IPhone ødelægger mine ironierJ jackolako sagde:
Peter2400 sagde:
Det jeg forsøgte at få frem var, at hvis der sidder en skrue der, så ser jeg ikke, hvad problemet erJ jackolako sagde:
kan du ikke bare skrue en ny konsol, som fastgøres i reglen?
En sådan her måske,

Enig!tommib sagde:
Mollyplugg holder til en del men ikke til en vindueskarm. Overvej drejningsmomentet som opstår, når nogen hænger på den eller læner sig mod den.
Molly er ikke stærkere end pladen, de sidder i. Hvis det var dobbeltgips, så måske, men aldrig med enkelgips. Jeg ville ikke have sat molly i dobbeltgips heller.
Helt med dig! Då är jag hyfsat rätt ute iaf låter det som. Tack för svartommib sagde:
Ungefär. Kortlingar (eller som vissa säger, kottlingar) är horisontella reglar som man sätter mellan de vertikala. Det används för att förstärka där man vet att man ska hänga något tungt, eller för att förstärka vägg/golvkonstruktionen i sidled. Man uppnår samma effekt genom att sätta en plyfa mellan reglarna.
Själv kör jag med OSB bakom all gips. Jag kan inte förstå att det ens är tillåtet att sätta bara enkelgips. Det håller inte för något.
Er det tilladt?tommib sagde:
Omtrent. Kortlingar (eller som nogle siger, kottlingar) er horisontale lægter, som man sætter mellem de vertikale. Det bruges til at forstærke der, hvor man ved at man skal hænge noget tungt, eller for at forstærke væg/gulvkonstruktionen i sideretning. Man opnår samme effekt ved at sætte en krydsfiner mellem lægterne.
Jeg selv bruger OSB bag al gips. Jeg kan ikke forstå, at det overhovedet er tilladt at sætte kun enkelgips. Det holder ikke til noget.