Hej,

to-plans rækkehus fra 74. Væggen i rødt skal fjernes.
Kan det med nogen form for sikkerhed afgøres, om den er bærende ud fra tegningen?

• Plantegning af hus med værelse og badeværelse. En væg er markeret med rødt.
  • Gulvplan fra to-etagers rækkehus fra 1974 med væg markeret i rødt på overetagen. Spørgsmål om væggen er bærende baseret på tegningen.
Regenholz Regenholz sagde:
Hej,

to-plans hus rækkehus fra 74. Væggen i rødt skal fjernes.
Kan det med nogen form for sikkerhed afgøres, om den er bærende ud fra tegningen?
Spærfagene går fra nord til syd!

BirgitS
Og hvad er det for slags spær?

BirgitS BirgitS sagde:
Og hvad er det for en slags spær?
Formentlig W-spær

BirgitS
Hvis du kun ved, hvad det sandsynligvis er, så kan du jo ikke afgøre med nogen form for sikkerhed, om væggen er bærende.

Hvis hverken du eller nogen af naboerne har tekniske tegninger og/eller beskrivelser, så spørg kommunen.

Formodentlig W-spær
Nej, det var det ikke overhovedet. Undskyld! Øverst er der et koldt loft, der er helt åbent uden W. Giver det dig noget? 🙈

BirgitS
Helt sikker kan man jo ikke vide uden et besøg på stedet, men sandsynligvis er væggen ikke bærende. For at vide med sikkerhed skal du bruge en bygningskonstruktør.

BirgitS BirgitS sagde:
Helt sikker kan man jo ikke være uden et besøg på stedet, men sandsynligvis er væggen ikke bærende. For at vide med sikkerhed skal du bruge en bygningskonstruktør.
Jeg har sendt en forespørgsel om tilbud ud til forskellige steder, men ingen har bidt på! Har du tips til, hvem jeg skal kontakte for at få arbejdet gjort? Hvilke færdigheder kræves der af håndværkeren?

BirgitS
Ikke nogen håndværker men en bygningskonstruktør som har netop en uddannelse i styrkelære etc. Tjek om det er muligt at finde nogen via www.sbr.se .

BirgitS BirgitS sagde:
Ikke en håndværker men en bygningskonstruktør som har netop en uddannelse i styrkelære etc. Tjek om det går at finde en via www.sbr.se .
Tusind tak for tip!!

• Synes
Kays
  • Laddar…
Jeg er civilingeniør inden for bygningskonstruktion (konstruktør mao). PM mig
Tag billede af loftet, så jeg kan se, hvordan det ser ud.

• Synes
Regenholz
  • Laddar…
D Dashio sagde:
Jeg er civilingeniør inden for husbyggeri (konstruktør mao). PM mig
Tag billeder af loftet, så jeg kan se, hvordan det ser ud.
PM sendt! 🙏🙏🙏

• Synes
Dashio
  • Laddar…
Spær går fra nord til syd!
Ok, hvor har du ost på tegningerne?

A
Villcon arbejder mod privatpersoner.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.