1,431 læst ·
10 svar
1k læst
10 svar
Er der nogen der ved hvilket materiale dette er
Er det benzinhårdt, at det er eternit?
https://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/june/golvet.html Ser ud til at være noget lignende
Jepp det var Vinylgulv på den tid og ikke linoleumgulv som jeg skrev, de fandtes i en masse forskellige farver og firkantede, stenhårde hellimede. Skulle de deles var som at dele et vinduesglas, en rids og et knæk mod en kant. Det var plast lige igennem og ingen tråde eller net indbagt, hvordan er det dineO Olof Olofsson1 sagde:
De var helt limet sammen, har ikke delt noget, så ved ikke om der var noget i det.
Den lille bit på billedet er en delt pladeJ jonaserik sagde:Jepp det var Vinylgulv på den tid og ikke linoliumgulv som jeg skrev, de fandtes i en masse forskellige farver og firkantede, stenhårde hel-limede. Skulle de deles var som at dele et vinduesglas, et rits og en knæk mod en kant. Det var plastik hele vejen igennem og ingen tråde eller net indbagt, hvordan er det dine
Og bare sprættet bort, så bliver det skruligt i bruddet. Måske var det lidt let at knække en del af, bare smækker af ved brydning. Tror ikke på nogen asbets i de plader. Hvad skal I gøre, rive det hele ud, ser ud som om der er et spontet masonitgulv under, og hvis I sprætter det hele bort, så vil masoniten dele sig, og masonitstykker vil følge med, som sidder fast på pladerne.
Ja har tænkt mig at fjerne masoniten, fordi der er en masse limrester på det. Så lægge nyt gulv ovenpå det råspontede gulv under.
Klik her for at svare