Synes det ser ud som gammelt linoleumgulv.

• Synes
Olof Olofsson1
  • Laddar…
Er det benzinhårdt, at det er eternit?

Har ikke oplevet eternitplader i gulv, er det som firkanter så kan det være et gammelt linoleumsgulv (plast) og blev stenhårde og kunne brydes i stykker

• Synes
Olof Olofsson1
  • Laddar…
O Olof Olofsson1 sagde:
[link] Set ud til at være noget lignende
Jepp det var Vinylgulv på den tid og ikke linoleumgulv som jeg skrev, de fandtes i en masse forskellige farver og firkantede, stenhårde hellimede. Skulle de deles var som at dele et vinduesglas, en rids og et knæk mod en kant. Det var plast lige igennem og ingen tråde eller net indbagt, hvordan er det dine

De var helt limet sammen, har ikke delt noget, så ved ikke om der var noget i det.

J jonaserik sagde:
Jepp det var Vinylgulv på den tid og ikke linoliumgulv som jeg skrev, de fandtes i en masse forskellige farver og firkantede, stenhårde hel-limede. Skulle de deles var som at dele et vinduesglas, et rits og en knæk mod en kant. Det var plastik hele vejen igennem og ingen tråde eller net indbagt, hvordan er det dine
Den lille bit på billedet er en delt plade

BirgitS
I hvert fald nogle år ind i 60'erne forekom der asbestholdige PVC-plader, som desuden kunne være limet med asbestholdigt sortlim. Send ind til analyse for at vide det med sikkerhed.

Og bare sprættet bort, så bliver det skruligt i bruddet. Måske var det lidt let at knække en del af, bare smækker af ved brydning. Tror ikke på nogen asbets i de plader. Hvad skal I gøre, rive det hele ud, ser ud som om der er et spontet masonitgulv under, og hvis I sprætter det hele bort, så vil masoniten dele sig, og masonitstykker vil følge med, som sidder fast på pladerne.

Ja har tænkt mig at fjerne masoniten, fordi der er en masse limrester på det. Så lægge nyt gulv ovenpå det råspontede gulv under.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.