Jeg har et antal beslag til tagrendeholdere monteret under tagpladen på laden, som mangler et afvandingssystem. For at undgå at løfte pladen for at montere nye eller for at fjerne beslagene, overvejede jeg om jeg kunne finde lignende, når jeg skal sætte tagrender op. Jeg ved ikke, hvor gamle beslagene er, men jeg vil dog gætte på, at taget er skiftet en gang mellem 70-90'erne.

Men så til spørgsmålet, er der nogen der ved, hvad det er for tagrendeholdere, og om de kan købes?

• Ældre fastgørelsesanordninger til tagrender under bølgebliktag på en lade. Anordningerne er synlige mellem tag og tagudhæng.
Selv hvis du finder det rigtige, ser det ud til at være for langt imellem disse. Monter nye på fodbrættet i stedet.

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Selv hvis du finder det rigtige, ser det ud til at være for langt imellem disse. Monter nye på fodbrættet i stedet.
Jo, afstanden er ca. 1 meter mellem beslagene, så det er nok lidt for langt. Men laden er ret lang, så hvis jeg skulle udskifte alle kroge med cc 60cm, ville der være brug for ca. 200 kroge :) Men det ser ud til, at jeg bliver nødt til at gøre det, men var nysgerrig efter at vide, om nogen kendte beslagene til de gamle kroge!?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.