Kalle91
Hej!

Kom hjem til en lille sværm af disse insekter i dag i stuen. De ser ud til at komme fra bag en gulvlist. Der er ofte mange myrer omkring dem. Nogen der ved, hvad det er?

• Lille insekt med vinger på gulvplade, muligvis en type myre eller lignende insekt, fotograferet i et hjemligt miljø.
Karlia
Er det ikke en flyvemaur? Tid for dem nu.

Flyvemyre?

C crazytok sagde:
Flyvemyre?
Myrer som sværmer? :thinking:

Kalle91
Er der noget specielt, der tiltrækker flyvemyrer? Der var mindst ca. 100 i stuen i dag. Havde lidt myrer i går på gulvet, som jeg støvsugede op, og blev chokeret, da jeg så, at der var så mange. Mange havde placeret sig mod vinduet, som om de ville ud.

De bor vel i nærheden.
Måske bag gulvlisten?

Ellers har du haft æg, der lige er klækket, og derfor så mange på samme tid, der vil ud...

Karlia
Du har sikkert en myretue i nærheden.

Ser ud til at være vanvittigt mange myrer i år? Overalt langs blomsterbede og fortovskanter er der fyldt med disse "jordbunker" fulde af gange. Skyldes det den milde vinter?

Ja, vi har haft ekstremt mange myrer også i år. Dog ikke flyvemyrer...

C
Kalle91 Kalle91 sagde:
Er der noget specielt, der tiltrækker flyvemyrer?
Flyvemyrerne er "bare" en vingeforsynet variant af de almindelige myrer. En gang om året begiver de sig som på et givet signal af fra kolonien for at sværme, da vælter de frem i tusindvis og vil ud og flyve (så klart). Så forsvinder de lige så hurtigt, som de dukkede op.

• Synes
Kalle91 og 1 anden
  • Laddar…
Hørte i nyhederne for nylig, at franske meteorologer havde fået øje på vældige regnskyer på satellitbilleder, men det viste sig at være sværme af flyvemyrer. En sky var vist 80 km lang.

• Wow
  • Synes
fubar og 2 andre
  • Laddar…
Kalle91
Tak for svarene allesammen!
Jeg støvsugede dem væk i to omgange... de er ikke kommet tilbage endnu... må se hvordan det bliver :D

• Synes
Karlia
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.