Jeg overvejede at rive væggen mellem køkkenet og alrummet ned. Loftsbjælkerne går samme vej som denne væg. Så er den ikke bærende?

• Plantegning af hus med markeret væg mellem køkken og alrum, muligvis ikke bærende ifølge tekst.
Eftersom tagbjælkerne går i samme retning som væggen, er det højst sandsynligt, at væggen ikke er bærende.
Hvis en tagbjælke går præcis lige over væggen, kunne væggen være bærende, men det er stadig ikke sandsynligt.

BirgitS
Jeg tror ikke, man kan sige noget bestemt uden at vide, hvornår og hvordan huset blev bygget, om det er blevet udvidet og andet lignende. Konstruktionstegninger er nok nødvendige.

Flere tegninger og frem for alt sektionstegning, har du det?

BirgitS BirgitS sagde:
Jeg tror ikke man kan sige noget bestemt uden at vide hvornår og hvordan huset blev bygget, om det er blevet udbygget og andet lignende. Konstruktionsplaner er nok nødvendige.
BirgitS BirgitS sagde:
Jeg tror ikke man kan sige noget bestemt uden at vide hvornår og hvordan huset blev bygget, om det er blevet udbygget og andet lignende. Konstruktionsplaner er nok nødvendige.
Huset er udbygget to gange. Jeg har masser af tegninger på begge udbygningerne.

BirgitS
Ozkarkarlzzon Ozkarkarlzzon sagde:
Jeg har masser af tegninger på begge udbygninger.
Fremragende, upload dem.

Har du et udvendigt foto som viser, hvordan taget ser ud, så kan det være oplysende.

J justusandersson sagde:
Har du et udvendigt foto som viser, hvordan taget ser ud, så kan det være oplysende.
J justusandersson sagde:

• Sort træhus i have omkranset af buske, med garage og grøn beplantning. Efterårsstemning med faldne blade og store træer i baggrunden.
  • En træbeklædt hus omgivet af en frodig have med træer og buske på en efterårsdag.
K Kane sagde:
Mere tegninger og frem for alt sektionstegning, har du det?

• Arkitekttegning af et hus med flere facader, plantegning og sektioner; mål og detaljer synlige.
  • Bygningstegning af husgennemskæring med detaljer som tagkonstruktion, materialelager og afstivning, herunder armeringsjern og isoleringslag.
  • Arkitekttegning af et hus med grundplan og facader, viser rum som stue, køkken, og soveværelser samt mål og layout for bygningen.
  • Plantegning af hus med stue, køkken, soveværelse, kontor, og sektioner vist. Mål for hvert rum er angivet.
  • Byggetegning med sektioner og situationsplan, viser tagvinkler på 23° og 20° samt målestoksforhold.
  • Bygningsplan med detaljerede tegninger og mål for træbjælker, vinduer og isolering. Hænder holder planen på et bord med kort i baggrunden.
Hvad oplysende det blev! Uden billederne havde man nok haft svært ved at tolke tegningerne. Min vurdering er, at den væg, du vil tage ned, ikke er bærende. Den sidder i den allerældste del, som har fagværksstolper, den løber parallelt med. Huset har mange vægge, der er gamle ydervægge og derfor er bærende, selv om de nu er indervægge.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Hvad oplysende det blev! Uden billederne ville man nok have svært ved at tolke tegningerne. Min vurdering er, at den væg, du vil tage ned, ikke er bærende. Den sidder i den allerældste del, som har fagverkstagstolar, som den løber parallelt med. Huset har mange vægge, som er gamle ydervægge og derfor er bærende, selvom de nu er indevægge.
Så var min opfattelse også. Så kan jeg rive den med god samvittighed :)

Ja!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.