Eftersom tagbjælkerne går i samme retning som væggen, er det højst sandsynligt, at væggen ikke er bærende.
Hvis en tagbjælke går præcis lige over væggen, kunne væggen være bærende, men det er stadig ikke sandsynligt.
Hvis en tagbjælke går præcis lige over væggen, kunne væggen være bærende, men det er stadig ikke sandsynligt.
BirgitS sagde:
Huset er udbygget to gange. Jeg har masser af tegninger på begge udbygningerne.BirgitS sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Har du et udvendigt foto som viser, hvordan taget ser ud, så kan det være oplysende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvad oplysende det blev! Uden billederne havde man nok haft svært ved at tolke tegningerne. Min vurdering er, at den væg, du vil tage ned, ikke er bærende. Den sidder i den allerældste del, som har fagværksstolper, den løber parallelt med. Huset har mange vægge, der er gamle ydervægge og derfor er bærende, selv om de nu er indervægge.
Så var min opfattelse også. Så kan jeg rive den med god samvittighedJ justusandersson sagde:Hvad oplysende det blev! Uden billederne ville man nok have svært ved at tolke tegningerne. Min vurdering er, at den væg, du vil tage ned, ikke er bærende. Den sidder i den allerældste del, som har fagverkstagstolar, som den løber parallelt med. Huset har mange vægge, som er gamle ydervægge og derfor er bærende, selvom de nu er indevægge.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Ja!
Klik her for at svare









