Er denne blåmarkerede væg bærende? Jeg overvejer at rive den ned for at få et større køkken, men bliver lidt i tvivl, når man ser på tegningen og den rødmarkerede jernbjælke...
Kan huset være bygget uden den rødmarkerede bjælke, eller betyder *) bare, at den findes på plads, men at den ikke indgik i Sv Stenhus ABs levering, men at en anden entreprenør har ordnet det?
Taknemmelig for lidt hjælp, da jeg er ret ny til at renovere...

Klik på billedet for at forstørre det! (Åbnes i nyt vindue) Klik for yderligere forstørrelse på billedet i det nye vindue!

Kan huset være bygget uden den rødmarkerede bjælke, eller betyder *) bare, at den findes på plads, men at den ikke indgik i Sv Stenhus ABs levering, men at en anden entreprenør har ordnet det?
Taknemmelig for lidt hjælp, da jeg er ret ny til at renovere...

Klik på billedet for at forstørre det! (Åbnes i nyt vindue) Klik for yderligere forstørrelse på billedet i det nye vindue!

Hvorfor skulle det angives særligt på tegningen, at jernbjælke ikke indgår, HVIS den indgår? Er ikke risikoen stor for, at man i stedet er tilfreds med, at netop væggen du spørger om er bærende, og at man derfor ikke har lagt nogen jernbjælke?
Hvis man antager, at gulvreglarne på overetagen ligger langs med gavlene, så burde der ifølge tegning ligge en bjælke. Skulle den "blå" væg være bærende, ville der næsten blive et spændvidde på 5,5 m, lidt meget.
Kan man ikke fjerne en loftliste og bore et hul for at sikre, at der findes en bjælke?
Kan man ikke fjerne en loftliste og bore et hul for at sikre, at der findes en bjælke?
Klik her for at svare