R
Jeg håber, at jeg har lagt dette spørgsmål under den rigtige kategori. Hvis ikke, undskylder jeg.

Som tidligere nævnt er jeg interesseret i at købe et hus, og nu vil jeg stille jer et spørgsmål. Husets plantegning er ikke den absolut bedste, men for at gøre noget ved det vil jeg gerne høre, om I tror, at den rødmarkerede væg er bærende? Arealet er i alt cirka 70 kvadratmeter, og den blå linje illustrerer, i hvilken retning tagryggen går.

På grund af det lille areal på planet tror jeg ikke, at den er bærende, men da den går næsten midt igennem kan man jo aldrig være sikker. Bemærk, at der ikke er en etage ovenover dette plan, trappen fører ned til husets skråningsdel.

Min tanke er at rive væggen og på den måde få et mere luftigt og lyst køkken, men hvis væggen er bærende, antager jeg, at det lys vil koste mig en million?

(Huset er i øvrigt bygget i 1967).

• Plantegning af hus uden overetage, med rød cirkel markerende potentiel bærende mur. Blå linje viser retning af tagryggen. Formodet ikke-bærende, plan fra 1967.
den er nok ikke bærende, op på loftet og tjek om tagspærene over stuen er lige som dem over køkkenet? Hvis ja, så er den ikke bærende (:

Ola78
Har du spær, der ser ud som et W (fackverkstakstol), er de selvbærende, og så er det intet problem at fjerne væggen.

R
Tak skal I have! Håber den ikke er bærende.

For det koster vel mindst 100.000 at holde på med bjælke og grejer, hva?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.