Jeg har taget et hvælving i en hjertevæg og skiftet af i henhold til alle kunstens regler med en limtræsbjælke. Blev rigtig godt!

Men jeg har to vægge, der løber ud fra hjertevæggen, som jeg vil fjerne, helst uden limtræsbjælke. Hvoraf en af væggene er i forbindelse med hvælvingen, jeg har taget op.

Har vedhæftet et billede, hvor hvælvingen i hjertevæggen er markeret med rødt og de to andre vægge med gult.

Obs, jeg forstår meget vel, at ingen kan garantere noget via et forum på nettet, så jeg frabeder mig kommentarer om det.

Har ladet to tømrere se på det, som siger, at væggene ikke er bærende, men jeg samler gerne så meget information, jeg kan.

• Plan over bygning med valv markeret i rødt i midten og to tilstødende vægge markeret i gult. Tekst på svensk i venstre side.
  • Konstruktion af valv i hjertemur med limtræsbjælke, to vægge markeret til fjernelse, ses træskelet med værktøj og støvsuger i rum, brunt gulv og loft.
  • Valv åbnet i en hjertemur med tilstødende vægge. Valvet er markeret med rødt og væggene med gult, ledninger og kabler ses.
  • Arkitekttegning viser konstruktion af valv i en væg, markeret med rødt, og to vægge markeret med gult, som ønskes fjernet.
Jimmy Berggren Jimmy Berggren sagde:
Jeg har lavet en åbning i en bærende væg og understøttet den korrekt med en limtræsbjælke. Blev rigtig godt!

Men jeg har to vægge, der løber ud fra den bærende væg, som jeg gerne vil fjerne, helst uden limtræsbjælke. Den ene af væggene er i tilknytning til den åbning, jeg har lavet.

Har vedhæftet et billede, hvor åbningen i den bærende væg er markeret med rødt og de to andre vægge med gult.

Bemærk, jeg forstår meget vel, at ingen kan garantere noget via et forum på nettet, så venligst undlad kommentarer om det.

Har ladet to tømrere se på det, og de siger, at væggene ikke er bærende, men vil gerne samle så meget information, jeg kan.
Rent generelt bør de gule partier kunne fjernes (synes ikke bærende, hvis det er "almindelige" spær med en bærende væg langs huset).

Dog skal limtræsbjælken have en god støtte, så du kan ikke fjerne ting tilfældigt i tilknytning til den.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Limtræbjælken ligger stabilt på limtræsøjler! Tak for svar :)

klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Generelt bør de gule dele kunne fjernes (virker ikke bærende, hvis det er "almindelige" tagspær med en hjertevæg langs huset).

Dog skal limtræbjælken have et godt anlæg, så du kan jo ikke fjerne ting vilkårligt i forbindelse med den.

Jimmy Berggren Jimmy Berggren sagde:
Jeg har taget et hvælving i en hjertevæg og væxlat af ifølge kunstens alle regler med en limtræsbalk. Blev rigtig godt!

Men jeg har to vægge, der løber ud fra hjertevæggen, som jeg vil fjerne, helst uden limtræsbalk. Hvoraf en af væggene er i tilslutning til hvælvingen jeg har taget.

har vedhæftet et billede, hvor hvælvingen i hjertevæggen er markeret med rødt og de to andre vægge med gult.

Obs, jeg forstår meget vel, at ingen kan garantere noget via et forum på nettet, så jeg frabeder mig kommentarer om det.

Har ladet to tømrere kigge på det, som siger, at væggene ikke er bærende, men samler gerne så meget information, jeg kan.
Krydset i væggen på billede 2 føles lidt mystisk. Vridstivning?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.