Jeg skulle have mailet billederne til det velrenommerede firma og spurgt, om det er sådan en skorstensinstallation skal udføres.
Synes det ser ud som ren fusk, var det nylavet, ville jeg selvfølgelig kræve, at de gjorde det om, men det er jo måske sværere at kræve, hvis der er gået mere end ti år siden skorstenen blev installeret.
Ikke mærket noget på gulvet på overetagen og ser heller ikke nogen afvigelse, når jeg måler med et vaterpas.
Installation blev udført for 3 år siden.
Det må jo være meget almindeligt, at gulvbjælkelag eller spær "er i vejen" ved skorstensgennemføringer.
Hvordan gør man i disse tilfælde?
Veksel af. Før lasten over på dem, der ligger ved siden af. Kan man undgå det, så gør man det. Spær undgår man ind i det længste. Det er ikke sådan, at underarmene fra spærene udgør en del af bjælkelaget? I så fald er det vigtigt, at det udbedres, da det påvirker spærenes styrke.
Skal skorstenen ikke desuden være fuldisoleret INDEN den går ind i bjælkelaget?
Her ser det ud som at samlingen til større diameter sidder inde i bjælkelaget.
Skal skorstenen ikke desuden være fuldisoleret INDEN den går ind i bjælkelaget?
Her ser det ud som om samlingen til større diameter sidder inde i bjælkelaget.
/M
Ja, det stemmer, at den dobbeltmantlede skorsten begynder nogle centimeter oppe i loftet.
Der er dog en stenuldsskive på ca. 100 mm højde rundt om den del af skorstenen, som jeg antar er løsningen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.