Hej

Overvejelser omkring den kommende badeværelsesrenovering:

Vi har i dag en torparfundament og en betonplade i badeværelset, som er uisoleret. Jeg tænkte at gøre det nemt for mig selv og beholde pladen, men lægge 50mm EPS cement ovenpå, skifte brønde, og så flyde eller støbe varmeledninger/slanger ind.

Spørgsmålet er, om dette giver tilstrækkelig isolering nedad eller om jeg kommer til at fyre for kragerne?

Alternativet er at fjerne hele pladen og bygge den op igen af træ eller beton. Men det føles som et unødvendigt stort arbejde.

Taknemmelig for synspunkter.

Ingen der ved?

Har for mig at man bør have mindst 10-15 cm isolering under gulvvarme, og det synes jo som om man skal regne dobbelt op, hvis man lægger EPS, så da ville det desværre blive 20-30 cm EPS

Hmm, ja så er det ingen god idé med eps som genvej.

Der er måske mulighed for at fastgøre markplader af isolering nedefra på eksisterende plade.
Men det må vi se, skal save en åbning i gulvet i gangen først så man
slipper for at krybe ind fra den anden ende af huset først.

Så må vi se :)

EPS har omtrent samme isoleringsværdi som 50 % af almindelig celleplast, med den forskel, at man undgår kuldebroer med EPS (ingen samlinger mellem plader osv). Under alle omstændigheder svarer 5 cm EPS til cirka 2,5 cm celleplast. Det er ikke meget, muligvis bedre end ingenting dog.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.