Skulle have brug for hjælp til at vælge vej.. 
(Hus bygget i 1938)
Har i dag et betonbjælkelag 60m2 med kælder (uopvarmet) under. Oven på betonbjælkelaget ligger der lister 70mm direkte på betonen og derefter et plankegulv. Ingen isolering overhovedet.
Nu er det tid til at ordne dette, da vi er i gang med en stor renovering og vil have gulvvarme ind (ved at det ikke er optimale forudsætninger)
Alt1:
*Rive gulv og lister op.
*Støbe 70 mm EPS-beton
*Gulvvarme
*Flydespartel
Alt2:
*Rive gulv og lister op.
*Montere Subfloor/Nivell/Granab
*Isolere med 45 mm Paroc eXtra plus så vi får en luftspalte mellem isolering og beton.
*Gulvspån med gulvvarme.
Pris betyder det samme, fordelen ved Alt 1 er, at det går hurtigere at udføre. Og alt 2, så får jeg en luftspalte, som jeg kan ventilere, da jeg er lidt skeptisk overfor at tætte det helt. I dag er det knastørt under gulvbrædderne takket være, at der har været en ordentlig træk..
Skulle jeg tætne for meget, så bilder jeg mig ind, at jeg kan få problemer senere. Er der andre alternativer, som jeg ikke tænker på?
(Hus bygget i 1938)
Har i dag et betonbjælkelag 60m2 med kælder (uopvarmet) under. Oven på betonbjælkelaget ligger der lister 70mm direkte på betonen og derefter et plankegulv. Ingen isolering overhovedet.
Nu er det tid til at ordne dette, da vi er i gang med en stor renovering og vil have gulvvarme ind (ved at det ikke er optimale forudsætninger)
Alt1:
*Rive gulv og lister op.
*Støbe 70 mm EPS-beton
*Gulvvarme
*Flydespartel
Alt2:
*Rive gulv og lister op.
*Montere Subfloor/Nivell/Granab
*Isolere med 45 mm Paroc eXtra plus så vi får en luftspalte mellem isolering og beton.
*Gulvspån med gulvvarme.
Pris betyder det samme, fordelen ved Alt 1 er, at det går hurtigere at udføre. Og alt 2, så får jeg en luftspalte, som jeg kan ventilere, da jeg er lidt skeptisk overfor at tætte det helt. I dag er det knastørt under gulvbrædderne takket være, at der har været en ordentlig træk..
Klik her for at svare