Jeg har lavet min første støbning med EPS, og det gik ret godt, men det viste sig, at det fyldte mere end beregnet og blev heller ikke så jævnt, som jeg havde håbet. Nu har jeg brug for at fjerne lidt, så det bliver lavere og mere plant. Jeg vil gerne have forslag til en passende metode. Jeg har prøvet med groft sandpapir, og det virker, men det går for langsomt, fordi plastkuglerne kommer imellem og bare ruller frem og tilbage.
Mvh

Ser mere ud som om det ikke engang gik ret godt,;) med tanke på at du har fået det både for højt og ujævnt.
Så er det bare at arbejde det væk mekanisk, med skraber, skruetrækker og hammer, eller hvad som helst der virker. Svedig bliver du uanset!
Og du ved, at du ikke kan have EPS som færdigt overfladelag?

Tak for dit svar.
Mener du, at det ikke er muligt at lægge eksempelvis laminat direkte på, og i så fald hvorfor?

Gå ind og læs på, hvad der står om dette i anvisningerne fra den producent, du har brugt.
EPS er og har aldrig været ok som overfladelag, først og fremmest på grund af styrken, flydespartel eller en slipsats er, hvad man normalt lægger ovenpå.
EPSCement AB | Anvendelsesområder

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.