Hej,
I min kælder med betonggulv har jeg et lille hjørne/rum på
1m2 som jeg vil støbe igen, se billedet hvordan det ser ud. Nederst tværs gennem rummet er et opskåret afløbsrør hvor der ligger to vandslanger til brønden og en varmekabel i. Dette skal jeg evt. forsøge at forstærke lidt så rørene ikke krøller sammen, derefter skal jeg støbe lidt beton rundt om røret så det holder formen selvom røret krøller sammen og ikke synker sammen af lidt belastning (så ikke sand raser ind i røret).
Hvad skal jeg så fylde hullet op med til gulvniveau? Kan man fylde op med EPS-cement og så flydespartle det sidste lag? Jeg skal dog ikke have noget klinker eller andet derefter. Er det så bedre med beton som overflade?
Eventuelt skal dette ændres om nogle år når der kommer kommunalt afløb så jeg vil ikke have et helvede at rive op senere hvis det skulle blive nødvendigt.
Eller skal man i stedet fylde op med sand og bare støbe beton de sidste 10cm? Ser ud til kun at være sådan på de eksisterende. Men kom i tanke om mens jeg skriver, at det måske ikke er godt for gulvafløbet eller måske fungerer alligevel? Lille ekstra klump rundt der bare?
Fyld med makadam eller knust, 16-32 eller tilsvarende, læg lidt jorddug og støb igen de sidste 7-10 cm med hurtigbeton.
Pak rundt om rørene med sand eller fint grus.
Hvis det ikke er så dybt som billedet giver indtryk af, så brug grus hele vejen. Det bliver ikke værre end resten af gulvet.